انتشار کتاب پژوهشگران اردبیلی توسط انتشارات بین‌المللی آلمانی

دو تن از پژوهشگران اردبیلی کتاب خود را توسط انتشارات بین‌المللی لامبرت آلمان منتشر کردند.

انتشار کتاب پژوهشگران اردبیلی توسط انتشارات بین‌المللی آلمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این دو کتاب را علی احد‌زاده و غلامحسین غاربی کلخوران از مدرسان دانشگاه‌های اردبیل، کتاب خود با عنوان ("At the presence a great chemist Imam jafar sadegh(P.B.UH در سطح جهانی انتشار دادند.

مولفان این کتاب اعلام کردند که این کتاب به بررسی زندگانی علمی و نظریه‌های موسس مذهب شیعه در خصوص علوم مختلف از جمله علم شیمی می‌پردازد.

بر این اساس، نظریه‌هایی مانند نحوه پیدایش جهان، زلزله، ساختمان بدن انسان، علل بعضی از بیماری‌ها، تئوری نور، بهداشت و محیط زیست، ترکیبات آب، خاک و هوا از جمله مباحث تخصصی مورد بحث در کتاب منتشر شده می‌باشد.

از دیگر مطالب این کتاب می‌توان به شرایط علمی عصر امام جعفر صادق (ع)، شخصیت علمی امام، نقش آن حضرت در توسعه علوم مختلف و زندگی حضرت از تولد تا شهادت اشاره کرد.

بنا به یافته‌های مولفان این کتاب، بسیاری از نظریه‌های علمی که امروزه به نام دانشمندان غربی به خصوص در قرون 17و 18 میلادی ثبت شده است، قرن‌ها قبل توسط  امام جعفر صادق (ع) ارائه شده و علم شیمی مدیون یافته‌های آن حضرت و شاگردانشان در قرن دوم هجری است.

علی احدزاده و غلامحسین غاربی کلخوران کتاب «در پیشگاه یک شیمیدان بزرگ» امام جعفر صادق (ع) را پیش از این در اردبیل به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انتشارات لامبرت آلمان، این کتاب را با قیمت 36 دلار در معرض فروش جهانی قرار داده است.

انتهای پیام/62004/ع/پو3002