اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

اجرای طرح «یک روز با هنرستان من» در همدان

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش همدان گفت: امسال برای نخستین بار در همدان طرح «یک روز با هنرستان من» برای هنرجویان بدو ورود به هنرستان در راستای آشنایی با رشته‌های هنرستانی برگزار شد.

اجرای طرح «یک روز با هنرستان من» در همدان

احمد آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: هنرستان‌ها یکی از ارکان نظام آموزشی کشور و از مهم‌ترین بخش‌های مولد و سرمایه‌ای آموزش و پرورش در حوزه تربیت نیروی متخصص و پویا برای حضور فعال در بخش تولید جامعه هستند.

وی گفت: ضرورت دارد بستر‌های لازم برای حضور باانگیزه هنرجویان در هنرستان‌ها ایجاد شود و برنامه‌های هنرستان‌ها در راستای رشد و بالندگی و شکوفایی استعداد‌های بالقوه فراهم شود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: یکی از تهدید‌های هنرستان‌ها عدم شناخت هنرجویان نسبت به رشته تحصیلی، آینده شغلی، تحصیلی، کاربرد رشته در جامعه و ... است که مانع حرکت و تلاش آگاهانه در مسیر تحصیل موفق است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شناخت کامل در هنرجو نسبت به رشته خود که منجر به آرامش و امنیت خاطر و همچنین ایجاد انگیزه خواهد شد طرح یک روز با «هنرستان من» در همدان برگزار شد.

آقامحمدی ادامه داد: طرح یک روز با «هنرستان من» فرصت لازم جهت حضور تمام هنرجویان را در هنرستان قبل از شروع سال تحصیلی فراهم کرده و اطلاعات جامعی در خصوص رشته تحصیلی هنرجویان و فراهم کردن بستر لازم برای هدایت، جهت‌دهی و حرکت آگاهانه ایجاد می‌کند.

وی به اهداف این طرح اشاره و ابراز داشت: از جمله اهداف برگزاری این طرح در همدان ارائه اطلاعات جامع به هنرجویان در خصوص رشته تحصیلی، افزایش اعتماد به نفس و انگیزه، ایجاد آمادگی لازم در هنرجویان برای حضور فعال در کلاس و کارگاه‌ها، ارتقای مهارت‌های هنرجویان و بسترسازی برای ایجاد هنرستان دوست‌داشتنی و بالنده است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: در این روز با توجه به ارائه مطالب و اطلاعات در صورتی که هنرجویان نسبت به  دلخواه خواستار تغییر رشته باشند امروز می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند.

وی در پایان سخنانش گفت: در پایان روز برنامه هفتگی و همچنین کتاب‌های فنی و حرفه‌ای در بین هنرجویان توزیع می‌شود تا روز اول مهرماه با آمادگی و شادابی کامل در کلاس حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول