اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

اسلام محدود به نماز و مسائل فردی نیست‌

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسلام را محدود به نماز و مسائل فردی ندانست و گفت:‌ اسلام تمام مسائل سیاسی و اجتماعی را شامل می‌شود.

اسلام محدود به نماز و مسائل فردی نیست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عصر امروز در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه بدون شناخت اسلام و عملی کردن دستورات آن انسان به سعادت نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: معارف اسلام خود به خود به ما عرضه نمی‌شود بلکه کسانی باید باشند که این معارف را بشناسند و به دیگران بشناسانند.

وی با اشاره به گسترده بودن دایره معارف اسلامی گفت: ‌همه نمی‌توانند به تمام معارف اسلامی دست پیدا کنند بلکه هر کس باید به یکی از رشته‌ها بپردازد تا بتواند حدالمقدور این معارف را بهتر و بیشتر استنباط کند و به صورت قابل فهم به دیگران عرضه کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام را محدود به نماز و مسائل فردی ندانست و گفت: دین اسلام تمام مسائل اجتماعی و سیاسی را شامل می‌شود به همین دلیل طلاب باید به غیر از درس خواندن تهذیب اخلاق و درک مسائل سیاسی و اجتماعی را داشته باشند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی باید مطالبی مطرح شود که تا پایان سال بتواند در تمام برنامه‌های درسی، تحقیقاتی و مطالعاتی ما نقش‌آفرین باشد.

وی با اشاره به روایاتی از امام علی (ع) که از آن به عنوان منشور طلبگی یاد کرد، ابراز داشت: به فرموده امام علی (ع) داشتن روحیه پرسشگری، پرکاری، پاک‌ بودن افعال، احترام به اساتید و کمک خواستن از خداوند متعال لازمه کار طلبگی است.

وی با بیان اینکه امروز مردم به دلیل ارتباط روحانیت با کتاب خدا و کلمات نورانی اهل بیت به ما اعتماد دارند، گفت: باید در مسیر راه طلبگی ظاهر و باطن‌مان یکی باشد، محاسبه نفس کنیم، به جبران عقب‌ماندگی‌ها بپردازیم، زمان‌شناس باشیم، ضمن اینکه در این مسیر از نصیحت دیگران ناراحت نشویم.

انتهای پیام/7803‌/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول