اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

تفرجگاه‌های آذربایجان غربی در همه فصول سال پذیرای گردشگران هستند

تفرجگاه‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی در همه فصول سال، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

تفرجگاه‌های آذربایجان غربی در همه فصول سال پذیرای گردشگران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، این استان به دلیل برخورداری از قدمت دیرپای تاریخی و مناظر طبیعی چشم‌‌نواز در همه فصول سال گردشگرپذیر بوده است.

با وجودی که در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و نیمه نخست سال قرار گرفته‌ایم، و روزهای پاییزی در انتظارمان است، همچنان مسافران زیادی از گردشگاه‌ها و مناطق دیدنی این خطه بازدید به عمل می آورند.

در برشماری مهم‌ترین تفرجگاه‌های این استان می‌توان به روستای بند در حومه شهرستان ارومیه، دریاچه مارمیشو، دره شهدا، پیست اسکی خوشاکو، تفرجگاه نازلو اشاره کرد.

سواحل دریاچه نیمه‌جان ارومیه از جمله کاظم داشی، باری، رشکان، بندر گلمانخانه، تاکستان‌ها، باغ‌های سیب و توتستان‌ها، تفرجگاه فیرورق و چشمه زلزله پسک خوی نیز از سایر گردشگاه‌های استان هستند.

دریاچه پشت سد مهاباد، غار سهولان، چشمه ثریا ماکو، کلیساهای مختلف و بازارهای تاریخی از سایر مناطق دیدنی این خطه به شمار می‌روند.

مجتمع تفریحی چی‌چست، پارک جنگلی ارومیه، کوه « سر داغی »، دره قاسملوَ، مسجد جامع، بنای سه گنبد، پل شهید کلانتری ارومیه که بر فراز دریاچه ارومیه ساخته شده است، از سایر نقاط دیدنی این خطه قلمداد می‌شود.

چه از حیث تاریخی و چه از حیث طبیعی آذربایجان غربی و یکایک شهرستان‌های آن اعم از در شمال یا جنوب استان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، که نباید مغفول واقع شوند.

بهره‌گیری از حضور فعالان بخش خصوصی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران و حفظ آنها در این خطه یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که در استان باید در سایه وفاق جمعی برداشته شود.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متولی این حوزه بوده و از طریق تجمیع اداره‌ها و شناسایی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این راستا گام برمی‌دارد.

کما اینکه این موضوع را در سرفصل امور خود قرار داده است، ولی سایر مسئولان، فعالان عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌های جمعی نیز هر آنچه در بضاعت و توان خود دارند، در این استان به طبق اخلاص گذاشته و برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان غربی اهتمام کنند.

زیرا این موضوع علاوه بر اینکه گام بلندی در راستای صیانت از فرهنگ غنی و تمدن بومی قلمداد می‌شود، برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان فرصت اشتغال به بار می‌آورد.

یادداشت از: سونیا بدیع

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول