اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وداع با خدام حرم رضوی/ روایت دلدادگی بوشهری‌ها به امام رضا(ع)

خدام حرم مطهر امام رضا(ع) که چند روزی استان بوشهر را به نام و یاد و پرچم حرم امام رضا(ع) متبرک کرده بودند شامگاه سه‌شنبه بوشهر را ترک کردند.

وداع با خدام حرم رضوی/ روایت دلدادگی بوشهری‌ها به امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خدام رضوی که چند روزی مهمان مردم استان بوشهر بودند شامگاه سه‌شنبه با بدرقه دبیر و مسئول ستاد خبری جشن های زیر سایه خورشید استان بوشهر فرودگاه بین المللی بوشهر را به مقصد خراسان رضوی ترک کردند.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید در فرودگاه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:  امسال پنجمین سالی بود که کاروان خدام حضرت رضا (ع) در استان بوشهر حضور پیدا کردند.

ابراهیم شجاعی افزود: یکی از طولانی‌ترین سفرهای طرح زیر سایه خورشید سفر به استان بوشهر بود.

وی ادامه داد: استقبال مردم، شور و حرارتی که در بین مردم استان بوشهر وجود دارد باعث شده است تا این استان طولانی‌ترین سفرهای زیرسایه خورشید را داشته باشد.

  شجاعی یادآور شد: مردم استان بوشهر اسقبال خوبی از این حرکت فرهنگی و معنوی داشتند و مردم نسبت به خدام رضوی شور و هیجانی خاصی نشان دادند.

وی گفت: من از ابتدای طرح زیر سایه خورشید که در آستان قدس تصویب شد این ششمین سفرم بود که به شهرهای مختلف کشورمان سفر کرده‌ام.

شجاعی خاطر نشان کرد: قطعا استقبال مردم در کشور ایران از موضوع امام رضا (ع) مثال زدنی است اما یک سری حوادث و جریاناتی را من در این سفرچهره به چهره با آن مواجه شدم که شاید در شهرهای دیگر کمتر می‌شد این صحنه‌ها را مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: شور و حرارتی که مردم در مراسم استقبال از خدام داشتند و چه در جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و پیام‌ها و دلنوشته‌هایی که به خدام می‌دادند تا ما به نیابت از آنها در ضریح مطهر بیندازیم و این یکی از جلوه‌های زیبایی بود که ما در سفر در استان بوشهر با آن مواجه شدیم.

یکی از خدام رضوی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: مردم بوشهر مردمی ولایی و دریا دل هستند.

عبدالله ظریف افزود: مردم استان بوشهر مشتاق اهل بیت هستند و به قول حضرت زینب (س) غیر زیبایی در این سفر ما هیچ چیزی ندیدیم.

وی ادامه داد: از مهمان نوازی‌های بسیار، بسیار بزرگوارانه مخصوصا در روستاها، شهرهای کوچک و مرکز استان بوشهر تشکر می‌کنم.

یکی دیگر از خدام نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: ما ولایتمداری و توصیف ولایتمداری مردم استان بوشهر را خیلی شنیده بودیم و در حرم امام رضا (ع) مردم خطه جنوب ایران مشرف می‌شوند با وجود بعد مسافت دلدادگی آنها مشخص است.

 فرید اسعدی افزود: آنچه در این سفر برای بنده روشن شد دیدگاه من نسبت به مردم استان بوشهر کوتاه بوده است شاید به این حد فکر نمی‌کردم که مردم استان بوشهر تا این اندازه دلباخته و دلداده ولایت مخصوصا امام هشتم (ع) باشند.

اسعدی یادآور شد: در هر منزلی که می‌رفتیم و در مراسم شرکت می‌کردیم عکس‌های گنبد و بارگاه امام رضا (ع) به چشم می‌خورد و این نشان دهنده عشق و علاقه مردم به ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) است.

وی افزود: معنویتی که دهکده قرآنی چارک همراه خود دارد نورانیت و بشاشیت در چهره مردمان این روستا نمایان و کاملا مشهود بود و نشان دهنده این بود که قرآن تاثیر خود را در این دهکده قرآنی گذاشته است.

یکی دیگر از خدام رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس یادآورشد: مردم استان بوشهر مردمی ولایتمدار، عاشق، دلباخته اهل بیت و ایثارگر هستند.

غلامرضا توکلی افزود: مشخص است که مردم استان در همه زمینه‌ها پیش قدم بوده و هستند.

وی خاطر نشان کرد: به چند استان سفر کرده‌ام و بوشهر اولین استانی است که در آن شور و حال ویژه‌ای وجود داشت و این استان نمونه بود.

گزارش – اسماعیل حاجیانی

انتهای پیام/66001/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول