اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار خراسان شمالی:

مجلس اجرای پروژه موزه دفاع مقدس در بجنورد را بررسی می‌کند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار پروژه موزه دفاع مقدس در بجنورد منوط به بررسی این طرح در مجلس است، گفت: با ارائه این طرح مجلس در آینده نزدیک این موضوع را بررسی خواهد کرد.

مجلس اجرای پروژه موزه دفاع مقدس در بجنورد را بررسی می‌کند

سعادت جلال‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: باید موزه دفاع مقدس بجنورد به عنوان یک طرح ملی از سوی مجلس تأمین اعتبار شود تا این پروژه در فازهای مختلف اجرایی شود.

وی با اشاره به روند اجرای طرح موزه دفاع مقدس در بجنورد گفت: این موزه در قالب عملیات کوهستان و رودخانه در حوالی باباامان و منطقه موسوم به پلنگ دره پیش‌بینی شده است.

به گفته جلال‌دوست، برای اجرای این طرح 20 هکتار زمین تملک و فنس‌کشی شده که برای ساخت این مجموعه فرهنگی به 100 میلیارد ریال اعتبار اولیه نیاز است.

* اجرای طرح حرم تا حرم در دستور کار است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی یکی از طرح‌های این اداره کل را اجرای طرح حرم تا حرم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح مسیر حرم امام‌زاده سیدعباس ابن موسی ابن جعفر تا حرم شهدای گمنام با اجرای برخی طرح‌ها به یکدیگر دسترسی خواهند یافت، گفت: البته این منوط به باز شدن مسیر و سپری شدن 30 سال از دفن اموات در مسیر اجرای این طرح است.

جلال‌دوست با بیان اینکه تا سال 86 شهدای گمنام واقع در تپه معصوم‌زاده فاقد حرم بوده، افزود: در این سال با پیگیری‌های انجام شده حرمی در شأن شهدای گمنام احداث شد.

وی تدفین شهدای گمنام در مراکز مختلف استان را تابع شرایطی دانست و گفت: باید این شرایط از جمله برگزاری سالانه مراسم گرامیداشت و همچنین ساخت حرم لحاظ شود.

* فرودگاه بجنورد به نام شهید محمدزاده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد در مهر 88 در طی شهادت شهیدرجبعلی محمدزاده از شهدای وحدت سیستان و بلوچستان به نام این شهید مزین شد، گفت: حتی در نشستی با حضور استاندار وقت این موضوع به تصویب اعضا رسیده و علاوه بر‌ آن میدان دولت نیز به نام شهید محمدزاده نامگذاری شده است.

جلال‌دوست با بیان اینکه بعد از سفر رهبر انقلاب اسلامی استاندار طی نشست‌هایی تصمیم داشته تا فرودگاه بجنورد را به عنوان 19 مهر نام‌گذاری کند، افزود: این در حالی است که این فرودگاه در چند سال گذشته نام شهید محمدزاده را به خود گرفته و حتی تابلویی نیز به همین عنوان در فرودگاه نصب شد.

وی این اقدام را از سوی مسئولان استان شایسته ندانست و گفت: 19 مهر یک عدد است و نباید با یکسری اقدامات از شکوه آن کاسته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ و ایثار نیز در گذشته بر نام‌گذاری فرودگاه به نام شهید محمدزاده تاکید دارد، اظهار کرد: اگر قرار است نام این فرودگاه تغییر یابد باید در این نشست مطرح شود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از شهید محمدزاده به عنوان یکی از اثرگذارترین شهدا در پیشبرد جنگ تحمیلی یاد کرد.

جلال‌دوست گفت: این شهید والامقام پس از سال‌ها مجاهدت در عرصه دفاع مقدس برای وحدت قبایل پیشین سرباز سیستان و بلوچستان به این منطقه عزیمت کرده و سرانجام به دست گروهک ریگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول