اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره بهداشت و درمان نفت گچساران صورت گرفت

معاینه 2692 نیروی رسمی و قراردادی صنعت نفت گچساران در طب صنعتی

رئیس واحد بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: در سال 91 افزون بر یک‌هزار و 710 نیروی رسمی و 982 نیروی قراردادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مورد معاینات دوره‌ای طب صنعتی قرار گرفتند.

معاینه 2692 نیروی رسمی و قراردادی صنعت نفت گچساران در طب صنعتی

محمد بخشایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: واحد طب صنعتی یکی از واحدهای مهم در بهداشت و درمان صنعت نفت بوده که در راستای تأمین سلامت شغلی پرسنل شرکت نفت و گاز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت شامل رفاه کامل جسمی، روحی و روانی است، عنوان کرد: واحد بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان گچساران به 30 واحد صنعتی در خارج از منطقه و 14 واحد صنعتی در داخل منطقه خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

فراخوانی ماهانه 800 نیروی صنعت نفت گچساران برای انجام معاینات دوره‌ای

بخشایی با اشاره به فعالیت‌های گسترده واحد بهداشت و طب صنعتی گچساران گفت: این واحد علاوه بر این واحد های صنعتی، بر فعالیت مراکزی از جمله مراکز تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی، تأسیسات، آبرسانی استخرها و کلرسنجی روزانه استخرها، باشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، مساجد و پارک‌ها و نیز مراکز آموزشی نظارت دارد.

وی با بیان اینکه طب صنعتی سلامت شغلی افراد را تأمین می‌کند، ابراز داشت: واحد طب صنعتی برای بیش از 5 هزار نیروی رسمی و زیرپوشش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران معاینات دوره‌ای انجام می‌دهد و سپس کارت سلامت برای این افراد صادر می‌شود.

بخشایی گفت: به طور میانگین ماهانه 800 نفر از نیروهای رسمی، زیر پوشش و قراردادی این شرکت برای انجام معاینات دوره‌ای فراخوان می‌شوند.

رئیس طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران صدور مجوزهای رانندگی برای پرسنل ترابری را از دیگر فعالیت‌های این واحد عنوان کرد و افزود: همه رانندگان وسائط نقلیه در صنعت نفت علاوه بر داشتن گواهینامه‌های رانندگی مربوطه، باید مجوز رانندگی خود را پس از انجام تست‌های مختلف از واحد طب صنعتی دریافت کنند.

بخشایی تصریح کرد: در سال 91 بیش از 84 مجوز رانندگی در طب صنعتی صادر شده است.

وی معاینات پیش از بازنشستگی و معاینات ارتقایی را از دیگر فعالیت‌های این واحد عنوان و بیان کرد: در صورتی که پرسنل از یک سمت سازمانی به سمت دیگر ارتقا یابند؛ باید سلامتی فرد برای انجام سمت جدید تأیید شود که در سال 91 بیش از 28 مورد معاینات ارتقایی برای کارکنان صنعت نفت صورت گرفت.

بخشایی معاینه و صدور کارت سلامت برای 395 نفر از افرادی که در رستوران‌ها و مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی صنعت نفت فعالیت دارند را از دیگر فعالیت‌های این واحد برشمرد.

وی با بیان این‌که 909 نفر در سال 91 به کیلنیک‌های تخصصی ارجاع شدند، یادآور شد: در معاینات طب صنعتی برخی افرادی که مورد معاینات دوره‌ای قرار می‌گیرند به دلیل برخی بیماری‌ها و مشکلات و برای کنترل بیماری به کیلنیک‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/82014/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول