اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد‌

سارقان نامرئی تماس‌های تلفنی در کمین مشترکین تلفن‌های همراه

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان هشدار داد و گفت: سارقان نامرئی تماس‌های تلفنی در کمین مشترکین تلفن‌های همراه هستند.

سارقان نامرئی تماس‌های تلفنی در کمین مشترکین تلفن‌های همراه

سرهنگ عبدالمطلب مرتضویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اجرایی پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهروندان از هرگونه تماس تلفنی با شماره تلفن‌های ناشناسی که با تماس‌های تک زنگی مشترکین را ترغیب به تماس می‌کنند جدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که سارقان نامرئی تماس‌های تلفنی همواره در کمین مشترکین هستند، گفت: به منظور مقابله با هرگونه سوء استفاده از تماس‌های تلفنی، هشدارهای پلیسی در خصوص دریافت پیامک‌های تبلیغاتی با بیان این مطلب که «شما برنده جایزه شدید» داده شود.

مرتضویان در ادامه با بیان این‌که کلاهبرداری متعددی از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد، گفت: کلاهبرداران به بهانه سفارش خرید ادارات، سازمان‌ها و مراکز تجاری اقدام به فریب شهروندان می‌کنند که انتظار می‌رود شهروندان به هشدارهای پلیس توجه کنند تا به دام سارقان نیفتند.

این مسئول در ادامه ضمن تاکید مجدد تصریح کرد: از آحاد مردم جامعه خواستاریم از قبول کردن هرگونه درخواست تلفنی و یا حضور افراد ناشناس در خصوص هرگونه عملیات بانکی حساب اشخاص از جمله انتقال وجه از طریق کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر خود جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: شهروندان با دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و فریبنده که «شما برنده جایزه شدید» از هرگونه اقدامی مبنی بر انتقال وجه یا مراجعه به باجه‌های عابر بانک خودداری کنند.

این مسئول انتظامی به دیگر کلاهبرداری‌ها در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تماس از طریق تلفن‌های ناشناس و اعتباری به صورت تک‌زنگ، استفاده از نرم‌افزارهای خاص و سیستم رایانه‌ای از عمده جرایم و شگرد‌های کلاهبرداری است.

مرتضویان در ادامه هشدارهای پلیسی به شهروندان اذعان کرد: مشترکین در صورت تماس با شماره ناشناس به صورت خودکار شما را به سیستم پرداخت نقدی متصل می‌شود و هزینه تعیین شده به حساب تلفن‌ همراه و یا از اعتبار پولی افراد کاسته می‌شود.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید مجدد در پایان اذعان کرد: شهروندان و دارندگان تلفن‌های همراه از هرگونه تماس تلفنی‌های ناشناس که با تماس‌های تک‌زنگی مشترکین را به تماس با آن‌ها ترغیب می‌کنند خودداری کنند.

انتهای پیام/82011/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول