اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مأموران انتظامی فیروزکوه

سارق حرفه‏ای منازل در شهر سرد دستگیر شد/ گربه به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه از دستگیری سارق حرفه‏ای منازل در فیروزکوه مشهور به «گربه» خبر داد.

سارق حرفه‏ای منازل در شهر سرد دستگیر شد/ گربه به دام افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه، شیخ‏مراد مرادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل در شهرستان فیروزکوه و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، کارآگاهان تحقیقات وسیعی را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.

وی افزود: مأموران با استفاده از تصاویر به دست آمده از دوربین‏های امنیتی در سطح شهر و سر نخ‏های موجود در صحنه‏های جرم، دو نفر سارق حرفه‏ای با هویت «ب- ط»، 60 ساله معروف به گربه و «الف- ح»، 35 ساله ساکن تهران با سوابق متعدد کیفری و سرقت را شناسایی و در یک عملیات غافل‏گیرانه آنان را دستگیر کردند.

مرادی بیان داشت: متهمان در بازجویی با اظهار بی‏‌اطلاعی منکر هرگونه سرقت شدند اما با انجام اقدامات علمی و تخصصی پلیسی و مطابقت سرنخ‏های بر جای مانده از صحنه جرم با واقعیات، راهی جز اعتراف به بزه انتسابی نیافتند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‏ها بیان داشتند اموال را به فردی به هویت «م- الف» فروخته‏اند که در عملیاتی دیگر نام‏برده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه با اشاره به اعترافات سارقان و مالخر خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده به 20 فقره سرقت در شهرستان‏های مختلف کشور اعتراف کردند که سه فقره سرقت مربوط به منازل مسکونی شهرستان فیروزکوه بود.

این مقام انتظامی در پایان گفت: در آسیب‏شناسی و تجزیه و تحلیل علت ارتکاب جرم از سوی سارقان، صرف نظر از اعتیاد برخی سارقان و نیاز مالی آنان برای تامین مواد مخدر، می‏توان به بی‏توجهی مال‏باختگان و صاحبان منازل در بالا بردن ضریب ایمنی اماکن و استفاده نکردن از وسایل بازدارنده و کم‏توجهی به هشدارهای پلیس اشاره کرد.

انتهای پیام/2568/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول