اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث عنوان کرد

انتشار 8 کتاب ویژه همایش ملی حدیث رضوی در قم

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث گفت: هشت کتاب ادبی و عمومی ویژه نخستین همایش ملی حدیث رضوی با موضوع محوری حضرت امام رضا علیه السلام در دهه‌ کرامت منتشر خواهد شد.

انتشار 8 کتاب ویژه همایش ملی حدیث رضوی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مصطفی پورنجاتی صبح امروز ضمن اعلام این خبر، به فهرست موضوعی کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: این هشت کتاب در قالب‌های داستان کوتاه، نثر ادبی، شعر و زبان معیار از جنبه‌ها و پنجره‌های گوناگون و متنوع به شیوه‌ زندگی و جنبه‌های برجسته‌ شخصیت هشتمین امام معصوم علیه السلام می‌پردازد.

وی افزود: در تدوین این کتاب‌ها بر استفاده از هنرهای ادبی و تصویری همچون گرافیک تأکید شده است؛ از جمله ویژگی‌های دیگر این آثار، اتکا به متون معتبر تاریخی و حدیثی در زمینه‌ سیره و سخنان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بوده که زیر نظر پژوهشگاه قرآن و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه‌ علمی دارالحدیث تولید شده است.

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث تصریح کرد: دارالحدیث این مجموعه کتاب را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، همزمان با برگزاری نخستین همایش ملی حدیث رضوی در قالب جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا علیه السلام منتشر خواهد کرد.

پورنجاتی در ادامه به عناوین و موضوعات این هشت کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «دامنه‌های بلند مسیر چشم تو» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه بر اساس سیره‌ امام رضا علیه السلام است که به قلم اعضای انجمن داستان‌نویسان حوزه منتشر می‌شود.

وی افزود: «مسیحای طوس» با موضوع شرح چهل کرامت برگزیده از امام رضا علیه‌السلام و مزار نورانی آن حضرت به قلم حمید احمدی جلفایی، «زندگی‌نامه‌ کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام» به قلم مهدی غلامعلی، «زائر با معرفت» با موضوع شناخت‌نامه‌ای کوچک و روان درباره‌ مقام امام رضا علیه السلام بر اساس زیارت جامعه‌ کبیره که تولید اداره‌ تدوین متون ترویجی دارالحدیث است، «زندگی بر چشمه‌سار حدیث رضوی» که گزیده‌ای از سخنان و احادیث حضرت امام رضا علیه السلام بوده و به همت مجتبی فرجی تدوین شده، از دیگر کتاب‌های در دست چاپ است.

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث همچنین تصریح کرد: کتاب «در حضور دریا» از عناوین دیگر است که گزیده‌ای از بهترین سروده‌های شاعران در مدح امام هشتم علیه السلام بوده و به انتخاب حسین علیزاده در دست انتشار قرار گرفته است.

پورنجاتی در پایان دو کتاب «نوشته روی دلم زودتر بیا» با موضوع نثرهای ادبی درباره‌ زیارت امام رضا علیه السلام به قلم مصطفی پورنجاتی و همچنین «گزیده‌ کتاب‌شناسی امام رضا علیه‌السلام» به قلم هادی ربانی که معرفی کوتاه برترین کتاب‌های مربوط به سیره رضوی از گذشته تا امروز بوده را از دیگر عناوین کتاب‌های در دست چاپ ویژه همایش ملی حدیث رضوی دانست.

نخستین همایش ملی حدیث رضوی با هدف کشف و تبیین حدیثی سیره رضوی، نشر معارف حدیثی اهل بیت ‌(ع) در قالب متون ویژه و ترویج فرهنگ نوشتاری در سطوح مختلف علمی در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول