اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیجار خبر داد

برگزاری 80 برنامه مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیجار

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار با بیان اینکه دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی است از برگزاری 80 برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیجار خبر داد.

برگزاری 80 برنامه مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، باقر جدی امین‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با حضور روسای تمامی اداره های این شهرستان که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: شهادت طلبی و ایثار در فرهنگ ما ایرانیان در ادوار گذشته تاکنون جای دارد به گونه‌ای که بعد از انقلاب در 8 سال دفاع مقدس شاهد ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر استکبار بودیم.

وی با بیان اینکه آرامش کنونی در کشورمان را مرهون جانفشانی‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم بر ترویج فرهنگ ایثار و شهدا در میان مردم خصوصا جانان تأکید کرد.

امین‌پور با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان است و در زنده نگه‌ داشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تمام هم و غم خود را به کار گیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی توسط دشمنان بر کشور اسلامی‌مان ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس انکار ناپذیر است.

معاون فرماندار بیجار بر حضور جوانان در این برنامه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: حضور پرشور جوانان در اینگونه برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاری بر چشم دشمنان کیان ایران اسلامی و نقطه قوت و امیدی برای دوستداران کشورمان است.

امین‌پور با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس است، گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های جنگ تحمیلی به جوانان 80 برنامه مختلف درشهرستان بیجار برگزار می‌شود.

معاون فرماندار بیجار هدف از برگزاری این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و افزود: غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، افتتاح چند طرح عمرانی محرومیت‌زدایی، برپایی نمایشگاه عکس، محفل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، به صدا در آمدن زنگ مقاومت در مدارس و اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

معاون فرماندار بیجار همچنین از تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته روستایی و اقشار، کمیته ایثارگران، کمیته ورزش و جوانان و کمیته پشتیبانی در راستای ارتقای کیفی و محتوایی برنامه‌های ذکر شده خبر داد و افزود: با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت در 219 مدرسه شهرستان بیجار به صدا در خواهد آمد.

وی در پایان بر لزوم همکاری تمامی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تأکید کرد و گفت: از وظایف مسئولان آگاه سازی اذهان اقشار مختلف مردم در رابطه با دفاع مقدس و اهمیت ترویج این مهم به نسل‌های آینده است.

محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس آگاه‌سازی جوانان خواهد بود

جانشین فرمانده سپاه بیجار در ادامه این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت طلبی تأکید کرد و گفت: امید است تفکر بسیجی روز به روز نه تنها در ایران اسلامی بلکه در تمام دنیا خصوصا کشورهای اسلامی ترویج یابد.

اسدالله عربی با اشاره به برنامه های اعلام شده برای برگزاری گرامیداشت 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس آگاه‌سازی جوانان خواهد بود.

وی انتقال فرهنگ شهادت و ایثار و از خودگذشتگی برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان به ویژه دانشجویان که نگاه تمامی دشمنان به این قشر است ضروری عنوان کرد.

عربی خاطرنشان کرد: معرفی اسوه‌ها و الگو های دوران مقدس  به مردم به‌ویژه جوانان که امیدهای مملکت اسلامی هستند، در اولویت برنامه‌های این هفته قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه بیجار از برگزاری 6 یادوآره شهدا در این ایام خبر داد و گفت: 6 یادآره شهدا با محوریت شهید کلهرزاده و با هدف ترویج فرهنگ شهادت در جامعه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول