اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد

بهره‌گیری از پشتوانه فکری امام رضا(ع) در پاسخگویی به شبهات

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: با پشتوانه فکری و فلسفی امام رضا (ع) می‌توانیم حقایق را بیان و با استدلال‌ها و افکار نادرست مکاتب دیگر مبارزه کنیم.

بهره‌گیری از پشتوانه فکری امام رضا(ع) در پاسخگویی به شبهات

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم حدیث سلسلة الذهب را حدیثی قدسی خواند و اظهار داشت: این حدیث « کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» از آن خدا و بودن در حصار و دژ او به معنی در امان ماندن از عذاب خداوند است. وی ادامه داد: در صورتی که وارد حریم الهی شویم و ولایت و امامت امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) را بپذیریم می‌توانیم از سختی‌های دنیوی و عذاب اخروی در امان و سلامت بمانیم.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: این حدیث ارتباطی عمیق میان الوهیت و امامت و ولایت برقرار کرده است و بر انسان‌هاست برای دستیابی به اهداف والا به ریسمان امامت و ولایت چنگ بزنند.

غرویان با بیان اینکه جلسات و مناظره‌های زمان امام رضا (ع) در الگوگیری ما موثر است، خاطرنشان کرد: جلسات بحث و مناظره برگزار شده با متفکران و اندیشمندان کتابت تاثیر چشمگیری در استدلال و منطق ما داشته است به گونه‌ای که با پشتوانه فکری و فلسفی امام رضا (ع) می‌توانیم حقایق را بیان و با استدلال‌ها و افکار نادرست مکاتب دیگر مبارزه کنیم.

وی ضمن اشاره به حضور امام رضا (ع) در عرصه‌های گوناگون از جمله نماز جمعه بیان داشت: امام رضا (ع) با حضور در نماز جمعه نشان می‌دادند که هیچ‌گاه سیاست از دین جدا نیست و همواره یکی مکمل دیگری است و ایشان در همه زمینه‌ها پشتیبان شیعیان بودند چرا که اصل حضور خود را در میان مردم خدمت به مسلمانان می‌دانستند و از هیچ کاری در این خصوص فروگذاری نمی‌کردند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم فرهنگ اهل بیت (ع) را فرهنگ کار و تلاش عنوان و تصریح کرد: کار و فعالیت اقتصادی در سیره امام رضا (ع) و سایر ائمه اطهار(ع) بوده است، مسلمانان باید از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همواره به دنبال کسب سیادت، سروری و شکست ناپذیری باشند.

وی افزود: بی‌نیازی از بیگانگان در تامین مایحتاج زندگی موضوعی است که امام رضا (ع) همواره مسلمانان را به آن دعوت می‌کنند و تلاش در این راه را نوعی جهاد اقتصادی می‌دانند.

انتهای پیام/2258/س30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول