اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تور دشمن بر سر نخبگان علمی

دشمنان با ترفندهای مختلف در کمین نخبگان برای جلب آنان به سوی خود هستند در این زمینه باید مراقب دسیسه‌های آنان بود.

تور دشمن بر سر نخبگان علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یکی از مباحث مهمی که امروز با توجه هجمه‌های مختلف فرهنگی از سوی دشمنان در نظر گرفته شده، سرمایه‌گذاری بر روی نسل‌ جوان و نوجوان است که به عنوان آینده‌سازان ایران به شمار می‌روند.

دشمن به شیوه‌های مختلف از جمله اشاعه برنامه‌های ضد فرهنگی، وارد کردن ماهواره‌ها به منازل و به نمایش گذاشتن برنامه‌هایی با سبک زندگی غربی، به دنبال تغییر فکر و ذهن جوانان و نوجوانان هستند.

در این بین دشمن، بیشتر به دنبال جلب و جذب نخبگان و هدایت آنها به سمت برنامه‌های خود است.

فرار مغزها یکی از نمودهای موفقیت دشمن در جذب نخبگان علمی به سمت خود به شمار می‌رود که باید مراقب این اتفاق بود.

برای مقابله با این امر، باید به صورت قوی وارد عرصه شد و با تربیت نخبگان علمی با تربیت دینی و اسلامی، مانع از تحقق اهداف دشمنان گردید.

در همین خصوص با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به گفت‌وگو نشستیم.

عباس حسنی‌محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: آموزش و پرورش طی چهار سال گذشته، در تدوین اسناد بالادستی و اجرای آن، به بعد معنویت توجه ویژه‌ای نشان داده است.

وی گفت: اگر آموزش و پرورش را به چهار فاز عقلانیت، معنویت، عدالت و عاطفیت تقسیم کنیم بعد معنویت آن در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان داشت: تفکیک معاونت پرورشی و فرهنگی از معاونت تربیت بدنی و سلامت یکی از اتفاقات مهمی بود  که در این دوره اتفاق افتاد که این امر نشان از توجه و تمرکز به بحث تربیت دینی دارد.

وی افزود: افزایش مدارس قرآنی هم در سطح کشور و هم استان بیانگر توجه به تربیت دینی است و در همین راستا در استان همدان، 300 مدرسه قرآنی را دایر کردیم.

حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: علاوه بر مدارس قرآنی فوق برنامه، مدارسی نیز تحت عنوان مدارس قرآنی را در دستور کار قرار دادیم که به نوعی با رویکرد تربیت دینی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال 27 مدرسه برنامه‌ای قرآنی را اجرایی خواهیم کرد، ادامه داد: دانش‌آموزان نخبه مقطع ابتدایی در این مدارس ورود پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: در این مدارس به تدریج در پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی بالاتر نیز زمینه ادامه تحصیل آن‌ها با رویکرد تهذیب نفس فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: مدارس قرآنی با رویکرد حمایت از دانش‌آموزان نخبه ایجاد شده تا در دوره‌های تحصیلی بالاتر نیز شاهد تربیت آنان با مربیان قرآن متخصص به لحاظ فنی و تخصصی باشیم.

حسنی‌محتشم ادامه داد: در این راستا مربیان متخصص قرآنی، ابتکار و خلاقیت و بعد مذاهب اخلاقی دانش‌آموزان را در مسیر درست هدایت می‌کنند.

هدف دشمن از جنگ نرم تغییر افکار افراد و نخبگان صاحب نفوذ است

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز اظهار داشت: با توجه به اهمیت قشر دانش‌آموز و تأثیرگذاری این قشر بر آینده این مملکت، وظیفه داریم مسائل و مشکلات حیطه دانش‌آموز را از زبان خود دانش‌آموزان احصا کنیم.

عزت‌الله ستوده با اشاره به اینکه جنگ نرم دشمن برای تغییر افکار و اعتقادات جوانان و نوجوانان است، ابراز داشت: جنگ نرم پیامدهای ناگوار دارد و نهایت روی افکار و عقاید تأثیر منفی می‌گذارد.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی دشمن تغییر فکر افراد صاحب‌نظر و نخبگان است که اگر در این زمینه موفق نشود در مرحله بعدی، دید جامعه و افراد را نسبت به فرد نخبه یا صاحب نفوذ تغییر خواهد بود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان در ادامه گفت: به دنبال رفع چالش‌ها و ارائه راهکار‌های منطقی برای ایجاد یک مجموعه دانش‌آموزی پویا و فعال برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی هستیم

وی با بیان اینکه باید فرهنگ اصیل اسلامی را در مدارس تزریق کرد، ابراز داشت: اجرای برنامه‌هایی از قبیل روایت‌گری راویان در مناسبت‌های مختلف، روشنگری، برگزاری نماز‌های جماعت و برنامه‌های فرهنگی در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود.

ستوده با بیان اینکه دانش‌آموزان باید بدانند اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مکتبی که می‌تواند ما را به تکامل برساند دین اسلام است، گفت: در حال حاضر بیش از 90 هزار دانش‌آموز بسیجی در مقاطع مختلف در استان همدان فعالیت می‌کند.

باید طرز فکر ایرانی ـ اسلامی را گسترش دهیم

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه ترویج تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان را در دستور کار داریم، آن را عامل پیشبرد امور دانست.

حسن مظاهری هدف از ایجاد تشکل‌های مختلف بسیجی را اشاعه آموزه‌های دینی و اعتقاداتی در بین دانش‌آموزان دانست و ابراز داشت: یادآوری، تذکر، تهذیب و تعلیم در بین دانش‌آموزان آنان را با مفاهیم دینی آشنا می‌سازد. 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آماری در خصوص فرار مغزها وجود دارد یا نه؟ گفت: این موضوع مستلزم بررسی یا عدم بررسی آن است که بنده اطلاعی در این زمینه ندارم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برنامه دشمن در فرار مغز‌ها گفت: دشمن با دعوت از نخبه‌های علمی برای حضور در موسسات علمی خارجی قصد تربیت آنها به شیوه فکری خود را دارند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی مراکز مختلف در کشور به منظور رسیدگی به امور نخبگان می‌توانیم مانع از این اتفاق شویم، ابراز داشت: این امر باعث ماندگاری نخبگان علمی در کشور می‌شود.

مظاهری افزود: با این کار می‌توانیم از تخصص و نخبگی آن‌ها در راستای گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی و ساخت جامعه‌ای پیشرفته استفاده کنیم.

===========

فاطمه جانی

===========

انتهای پیام/89007/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول