اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

اهل بیت (ع) محور وحدت جهان اسلام هستند

امام جمعه اهل سنت قروه اهل بیت(ع) را محور وحدت جهان اسلام خواند و گفت: امروز دست‌های زیادی دست بکار شده‌اند تا وحدت مسلمانان را خدشه‌دار کنند.

اهل بیت (ع) محور وحدت جهان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا یدالله محمدی صبح امروز در مراسم نامگذاری میدان امام رضا(ع) در سنندج اظهار کرد: با بیداری اسلامی در جهان فتنه‌ها بیشتر شده و دست‌های زیادی نیز وارد صحنه شده‌اند تا بلکه بتوانند مردم مسلمان را از آموزه‌های دین منحرف نمایند.

به گفته امام جمعه اهل سنت قروه، توجه به پیامبر گرامی اسلامی(ص) و اهل بیت ایشان به عنوان محور وحدت جهان اسلام از همه مهم‌تر است لذا باید زمینه را برای گسترش فرهنگ رضوی و نیز آشنایی بیشتر نسل جوان با اهل بیت(ع) فراهم شود.

وی گفت: بزرگان دین وجود مبارک خود و هستی و زندگی خود را به خداوند تقدیم کردند تا درخت اسلام و عظمت قرآن و یاد پیامبر زنده بماند لذا ذکر یاد و نام این افراد باید ورد زبان‌ها شده و به عنوان الگوهایی معرفی شوند.

ماموستا محمدی خاطرنشان کرد: پیکر مبارک پیامبران و امامان در هر مکانی که به خاک سپرده شده‌اند، آن محل جایگاهی برای صاحب‌دلان و عطف نظر مسلمانان شده است.

وی گفت: نامگذاری این میدان به نام امام رضا(ع) و برافراشتن بیرق حرم ایشان به این معناست که اگر از این میدان گذر کردیم یاد آن بزرگ‌مرد و کارهای بزرگ آن را به یاد آوریم که برای اسلام چه کارهایی انجام داده‌اند.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: امروز در جهان مشاهده می‌شود که توسط خبیث مردان صهیونیست چه فتنه‌هایی برای برچیدن بیرق اسلام می‌کنند و هر روز که دامنه این فتنه‌ها بیشتر می‌شود، بیرق‌هایی برافراشته می‌شود و مهر باطل بر خیال واهی آنان می‌زند.

وی در پایان ارادت مردم کردستان به امام رضا(ع) را وصف‌ناپذیر خواند و اشعار مولانا خال نقشبندی از شعرای کرد اهل سنت در خصوص این امام و بارگاه ملکوتی ایشان را مصداق بارز این ادعا عنوان کرد.

انتهای پیام/79001/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول