اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز عنوان کرد

ترس و واهمه دشمن از برپایی وحدت فکری مسلمانان

امام جمعه تبریز گفت: وحدت فکری مسلمانان در نماز‌جمعه بیشتر متجلی می‌شود به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که به دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می‌سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

ترس و واهمه دشمن از برپایی وحدت فکری مسلمانان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر درخصوص لزوم نگاه کلان و جامع به مسائل و واقعیات جامعه، به برخی مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: راه حل اصلی مشکلات کشور، تقویت ساخت درونی نظام براساس نگاه عاقلانه و خردمندانه است.

وی افزود: تقویت ساخت درونی کشور نیز از طریق پیشرفت‌های علمی، و مدیریت درست اقتصادی امکانپذیر است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اجلاس ائمه جمعه کشور ادامه داد: این اجلاس دستاوردهای بسیار مهمی از جمله تشرف به دیدار رهبر معظم انقلاب و بررسی مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشت.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار را کلان نگری و نگاه جامع به مسایل در مقابل بخشی نگری و نگاه ناقص ذکر کرد و افزود: بررسی مسایل فرهنگی از اهم مسایل در این اجلاس بود که مسئولان باید عنایت ویژه‌ای بدان داشته باشند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه اهمیت مسائل فرهنگی فوق‌العاده و مهم‌تر بوده و توجه ویژه و عمیق مسئولان را می‌طلبد، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی و تبریز که زبانزد خاص و عام بوده وضعیت حجاب و عفاف آن مورد قبول نیست.

امام جمعه تبریز با انتقاد از برخی حرکت‌های غیر اسلامی از جمله عروس گردانی در سطح شهر اظهار کرد: در شهر با غیرت و مذهبی تبریز پیاده کرده عروس از ماشین در خیابان‌ها و رقص و پای‌کوبی مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: تبریز یک شهر مذهبی است و اجازه ندهید فرهنگ مبتذل غرب این شهر را مورد هجمه قرار داده و شهر رنگ غیراسلامی به خود گیرد.

خظیب جمعه تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور در تهران نماز جمعه را یک شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانست و گفت: نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است.

وی درخصوص مرتبط بودن نماز جمعه با حکومت تأکید کرد: برخلاف تصور برخی افراد، حکومت فقط وظیفه تأمین رفاه و آزادی و استقلال سیاسی مردم را ندارد بلکه حکومت در قبال دین و اعتقادات مردم نیز وظیفه دارد.

شبستری خاطرنشان کرد: این شبکه مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و سیاسی است اما داخل در جناح بندی‌های گوناگون مردم و جناح‌های سیاسی نیست.

مجتهد شبستری با اشاره به نقش وحدت بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه، تصریح کرد: از آنجایی که دشمنان اسلام به اهمیت وحدت و اتحاد در صفوف مسلمین واقفند بیشترین هجمه‌ها را بر اجتماع هفتگی مسلمانان که نماد وحدت و اتحاد مردم تلقی می‌شود به عمل می‌آورند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی نماز جمعه را نزدیک کننده قلوب مسلمین به همدیگر دانست و گفت: ائمه جمعه و مسئولان برگزاری نماز جمعه باید اهمیت شایسته‌ای به حضور جوانان و نوجوانان در نمازهای جمعه قائل شوند و با برنامه‌ریزی‌های منطقی و معقول زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در سنگر مقدس نماز جمعه فراهم کنند.

وی نماز جمعه را مایه اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: هدف عمده و واقعی از تشکیل نظام اسلامی اهتمام به اقامه فرایض بود و ما هیچ‌‌وقت نباید در این راه دچار فراموشی شویم.

مجتهد شبستری اذعان داشت: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نماز جمعه بیشتر متجلی می‌شود به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که به دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می‌سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود سالروز میلاد فرخنده امام علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) را تبریک گفت و وجود بارگاه مقدس این امام همام در کشور را نعمتی عظیم برای کشور دانست.

وی اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای کشور مرهون این امام است و باید هرچه بیشتر نسبت به ترویج فرهنگ رضوی در کشور اهتمام ورزید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به عقب‌نشینی رئیس‌جمهوری آمریکا از حمله نظامی به سوریه اظهار کرد: 6 عامل عقب‌نشینی آمریکا از حمله به سوریع دخیل بود.

وی عقب‌نشینی انگلیس، همراهی نکردن شورای همکاری خلیج‌فارس، مخالفت و عقب‌نشینی 20 کشور صنعتی جهان، مخالفت ملل جهان بویژه مردم آمریکا، موافقت دولت سوریه با طرح نظارت سازمان ملل بر سلاح‌های شیمیایی و مهمتر از همه مخالفت جمهوری اسلامی ایران با جنگ و حمایت از سوریه را از جمله عواملی دانست که آمریکا را وادار به عقب‌نشینی از حمله کرد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: موضع رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران حمایت از ملت‌های مظلوم جهان به خصوص فلسطین و سوریه است و تا آخرین نفس مبارزه با ظالمان را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/60003/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول