اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خبر داد

معرفی 7 گزینه برای تصدی استانداری قزوین به وزیر کشور

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: هفت نفر برای تصدی استانداری قزوین توسط نمایندگان و نماینده ولی‌فقیه در استان به وزیر کشور معرفی شده‌اند و انتخاب استاندار جدید به زودی صورت می‌گیرد.

معرفی 7 گزینه برای تصدی استانداری قزوین به وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از استان‌های مهم صنعتی در کشور استان قزوین است که رتبه سوم را در این حوزه در کشور داراست.

استان قزوین دارای ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در حوزه تولید و فروش محصولات است که به دلیل نزدیکی به پایتخت می‌تواند بازار بزرگی همچون تهران را از نظر کشاورزی و باغ‌داری تغذیه کند.

بی‌تردید استانداری قزوین که در جمع استان‌های سیاسی کشور از آن یاد می‌شود، کار ساده‌ای نیست و با گذری بر احوال استانداران گذشته این استان می‌توان به خوبی تشخیص داد که چه ویژگی‌هایی نیازمند استاندار آینده است و چه ویژگی‌هایی می‌تواند یک فرد را برای این سمت ضعیف جلوه دهد.

مردم استان قزوین چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند که روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یکی از آنهاست.

با توجه به تب داغ انتخاب استاندار در روزهای اخیر با نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی به گفت‌و‌گو نشستیم.

*شاخص‌های استاندار جدید از نظر شما چیست؟

استاندار جدید علاوه بر اینکه باید فردی متعهد به نظام اسلامی باشد باید فردی ولایت‌پذیر، کارآمد و معتدل باشد.

علاوه بر این موارد، لازم است تا استاندار قزوین فردی آشنا به مسائل اقتصادی باشد زیرا قزوین یک استان صنعتی و دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی و اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*آیا برای معرفی استاندار جدید از سوی مسئولان استانی اقدامی شده است؟

بله در این خصوص جلساتی با آیت‌الله باریک‌بین و حجت‌الاسلام ابوترابی و دیگر نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که در یک فضای تعاملی و تفاهمی نتایج خوبی از این جلسات استخراج شده و به وزیر کشور نیز ارائه شده است.

*آیا بومی یا غیربومی بودن استاندار مهم است؟

سعی می‌کنیم تا یک استاندار بومی قوی و قدرتمند را به وزارت کشور معرفی کنیم ولی در صورتی که چنین ظرفیتی در قزوین نباشد از یک فرد غیربومی قدرتمند نیز استقبال می‌کنیم چراکه یک استاندار قوی غیر‌بومی خیلی بهتر از استاندار بومی ناکارآمد است.

*نمایندگان و مسئولان چند نفر را برای استانداری به وزارت کشور معرفی کرده‌اند؟

پس از برگزاری جلسات پی در پی تاکنون هفت نفر از سوی نمایندگان مجلس و نماینده ولی‌فقیه در استان به وزارت کشور معرفی شده‌اند و امید است که در آینده نزدیک و نه چندان دور استاندار قزوین معرفی شود.

*نحوه انتخاب استاندار در استان‌های دیگر و تفاوت قزوین با دیگر استان‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

استان‌های دیگر نسبت به قزوین فعال‌تر هستند به طوری که چند استان نیز می‌خواهند از وزرای پیشین به عنوان استاندار استفاده کنند؛ در استان قزوین نیز باید به سمتی حرکت کنیم تا سطح استاندار از جایگاه قابل قبولی در کشور و هیئت دولت برخوردار باشد.

*ملاک وزارت کشور برای معرفی استاندار چیست؟

البته دولت جدید هم ملاک‌های خاص خود را برای انتخاب استاندارها دارد ولی سعی شده است که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها نیز مشورتی داشته باشند و از نظرات آنها استفاده کنند.

*از زمان معرفی استاندار جدید قزوین اطلاعی دارید؟

خیر، ولی با توجه به اینکه در چند استان انتخاب استاندار جدید صورت گرفته، انتخاب استاندار جدید نزدیک است و در همین روزها اتفاق می‌افتد.

*محور مدیریت استاندار آینده قزوین از دیدگاه شما چه باید باشد؟

استاندار مانند یک رئیس جمهور برای استان است که در سطح استان ریاست می‌کند؛ این مسئول می‌تواند در صورت کار مستمر و اثربخش محور توسعه استان باشد و از قابلیت‌های استان در یک فضای تعاملی استفاده کند.

در انتها باید گفت که استاندار را نباید با یک نظر شخصی انتخاب کرد بلکه این انتخاب باید حاصل یک کار گروهی و جمعی باشد و به یک فرد ایده‌آل برسیم تا استان قزوین را با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده به قله پیشرفت نزدیک کرده و از مشکلات بکاهیم.

انتهای پیام/77007/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول