اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ وزیر کشور در معارفه استاندار مازندران:

بودجه‌ها بر اساس شاخص توزیع می‌شود/فرصت دوماهه به استاندار مازندران

وزیر کشور گفت: در تهران تلاش می‌کنیم منابع مازندران را بر اساس شاخص‌ها توزیع کنیم.

بودجه‌ها بر اساس شاخص توزیع می‌شود/فرصت دوماهه به استاندار مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری اظهار داشت: وضع کشور در شرایط کنونی با موفقیت 34 ساله‌ای که داشتیم و در نتیجه حمایت‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و پایداری در برابر آرمان‌های شهدا امروز در دنیا موثر، هدایت‌گر، ملجا و منجا در تحولات منطقه‌ای و جهانی است.

این مسئول بیان اینکه کشور با همه تحریم‌ها در تحولات منطقه‌ای نقش موثری دارد، گفت: راه مقاومت در برابر تحریم در کشور مشخص شده و ما تحریم را پشت سر می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه درست است که در تحریم هستیم و این تحریم نشان دهنده پویایی ما است، ابراز داشت: دشمنان همه بلاهای که می‌خواست بر سر ایران بیاورند، آوردند، اما با هر شرایط کشور موفق بوده است.

وزیر کشور متذکر شد: فشارها در اوج است و بحث تحریم در بالاترین شرایط قرار دارد، راه مقاومت در برابر تحریم در کشور مشخص شده و ما تحریم را پشت سر می‌گذاریم.

وی با اعلام اینکه باید با اقتصاد نفتی خداحافظی کنیم، بیان داشت: اکنون به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه هزینه جاری کشور سالانه 120 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید روی پای خود بایستیم و اقتصاد و تولید را با رویکرد صادرات در کشور نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه 1800 میلیارد تومان یارانه به مردم مازندران سالانه از سوی دولت پرداخت می‌شود،خاطرنشان کرد: کل بودجه عمرانی این استان در یک سال 300 میلیارد تومان است.

وزیر کشور در این زمینه ادامه داد: اگر یارانه‌های دریافتی مردم در قالب صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری مدیریت شود می‌توان در حوزه تولید و اشتغال مازندران برنامه‌ریزی کرد.

وزیر کشور میزان نقدینگی کشور را 600 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون سه برابر میزان دارایی کشور، نقدینگی نزد مردم وجود دارد که با اصلاح سیستم بانکی می‌توانیم از آن برای تولید در کشور استفاده کنیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی در توسعه اقتصادی کشور و با توجه به ارقام یارانه‌ای که به حساب مردم واریز می‌شود، اظهار داشت: همه سرمایه‌های مردم می‌تواند در صندوقی وارد شود و تا زمانی که سرمایه‌ها در این صندوق است سالی 20 درصد تا 30 درصد می‌توانیم به مردم سود دهیم و مطمئن باشیم ضرر نمی‌کنیم.

وی افزود: می‌توانیم بخشی از این ارقام را به مردم تسهیلات دهیم و بخشی را نیز هم سود بدهیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا ظرفیت‌های این کشور را در حوزه تولید راه بیندازیم، اظهار داشت: این بزرگترین ضعف کشور است که باید برطرف شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه رابطه دولت با همه مردم بر اساس رفتار سیاسی است و تلاش می‌کنیم رفتار سیاسی را قاعده‌مند کنیم، افزود: هر کسی کار سیاسی در کشور می‌کند باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای از مقررات در کشور تدوین شده است، اظهار داشت: در حوزه تسهیلات، واردات خودرو و مجوزها مقررات خوبی تصویب شده است تا بتوانیم مشکلات کشور را رفع کنیم.

 رحمانی‌فضلی یادآور شد: مازندران و ظرفیت این استان را به خوبی می‌شناسیم و این استان باید جزو چند استان ضریب کشور باشد و نباید بگوییم که مازندران استانی فقیر است.

وی با تاکید بر اینکه مازندران از نظر موقعیت مناسب، امکانات و مدیریت و منابع نیروی انسانی استانی توانمند است، تصریح کرد: بسیاری از این ظرفیت‌ها فعال نشده است که باید فعال شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی شاید 20 تا 30 درصد کشاورزی مازندران علمی و صنعتی باشد، گفت: بهره‌وری کشاورزی در این استان تا دو برابر قابل افزایش است و حتما باید تعداد صنایع کشاورزی در مازندران تا 100 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این استان برابر بسیاری از کشورها امکانات و فرصت‌ دارد، گفت: اینکه گفته می‌شود چرا طرح کارخانه زباله سوز ناتمام مانده است به دلیل عدم بهره‌مندی از مشارکت‌های اقشار مختلف است اگر در همین مقوله از هر فردی در ساری هزار تومان در ماه برای زباله پول دریافت کنیم در ساری 500میلیون تومان درآمد ماهانه برای راه‌اندازی زباله سوز خواهید داشت و اگر این پشتوانه را داشته باشید همه بانک‌ها نقدینگی شما را قبول خواهند کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها را فعال کنیم، اظهار داشت: در زمینه گردشگری مازندران، قبول داریم که 44 میلیون ورودی و خروجی در استان وجود دارد اما میزان اقامت در ایام عید بیشتر از سه ماه تابستان است و این نشان می‌دهد که آب و هوا بیشترین اقبال را از دریا دارد پس باید فکر کنید چگونه سفر را به سرمایه تبدیل کنید.

وی با اشاره به نحوه انتخاب استاندار جدید مازندران تصریح کرد: با تعهدی که در مجلس به نمایندگان دادیم شاخص‌های استاندار را اعلام کردیم و گفتیم شما افراد را پیشنهاد دهید و مازندران از نخستین استان‌هایی بود که سه نفر را معرفی کرد.

رحمانی‌فضلی افزود: یک نماینده که کاندیدا بود استعفا داد که این عمل قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه حدود 19 نفر از مجلس اعلام آمادگی کردند تا با دولت همکاری کنند، اظهار داشت: البته با هیچ کدام موافقت نکردیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه از مجلس چهارم طاهایی استاندار سابق را می‌شناسم و ارتباط داشتیم، اظهار داشت: پس از معرفی فلاح و اینکه بنده هم پذیرفتم و با توجه به اینکه شرایط اداری استان را در نظر گرفتم، خودم با نماینده ولی‌فقیه در استان تماس گرفته و روند را عرض کردم و به نمایندگان هم گفته بودیم که با نماینده ولی فقیه در استان در ارتباط باشند و این گونه شد که نخستین استاندار کشور در مازندران و تهران معرفی شدند.

وزیر کشور با توصیه به استاندار جدید مازندران تصریح کرد: توصیه بنده به استاندار جدید این است که مدیون هیچکس در دایره استانداری نیست و مدیون خداوند متعال باید باشد که اگر اراده خداوند نباشد برگی از درخت نمی‌ریزد.

وی با تاکید بر اینکه ایشان محور فعالیتش توجه به مردم باشد و توجه به مطالبات مردم و مسائل خاص استان را داشته باشد، افزود: اگر نتوانستیم مشکلات را رفع کنیم باید واقعیت را به مردم بگوییم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه استاندار جدید باید برای استان تلاش و برنامه‌ریزی کنند، یادآور شد: به ایشان دو ماه فرصت می‌دهم که برنامه استان را به ما بدهید که چه اقدامات قرار است در مازندران صورت گیرد و ایشان باید سهم دولت، مردم، وزارت کشور و سهم خودشان در توسعه استان را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده اشکالات در بودجه نویسی و شاخص‌گذاری بودجه‌ها است، تصریح کرد: در تهران تلاش می‌کنیم این شاخص‌ها تدوین شود و منابع استان را براساس شاخص‌ها توزیع کنیم که بر این اساس مرکز استان و مناطق محروم یک شاخص‌هایی دارد که هر فردی اعتراضی داشت بتوانیم با شاخص‌ها دلیل اختصاص اعتبار را اعلام کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در کشور به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جدید، منابع و مشارکت‌های جدید هستیم، گفت: باید سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور را هدایت کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های جدید عمدتا فعال کردن سرمایه‌گذاری‌های است که از سوی مردم جمع‌آوری شده است.

وزیر کشور گفت: تلاش می‌کنیم حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول