اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان مطرح کرد

فعالیت 259 واحد صنعتی در ‌‌کردستان‌/افزایش واگذاری زمین به متقاضیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از فعالیت 259 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

فعالیت 259 واحد صنعتی در ‌‌کردستان‌/افزایش واگذاری زمین به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک معروفی بعدازظهر امروز در کارگاه هم‌اندیشی مدیران عرصه تولید و صنعت استان کردستان در جمع صنعتگران واحدهای تولیدی اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای 21 شهرک صنعتی است که از این تعداد 9 شهرک صنعتی فعال و بقیه در دست اجراست.

وی تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی استان را 376 واحد عنوان و اضافه کرد: 267 واحد دیگر هم در حال ساخت وساز هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه مجموع مساحت زمین در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان را 836  هکتار بیان کرد و افزود: این در حالی است که این مساحت کمتر از یک درصد میانگین کشوری است.

معروفی، تعداد قراردادهای منعقده شرکت شهرک‌های صنعتی استان را 828 مورد عنوان کرد و از افزایش واگذاری زمین و تعداد قراردادهای منعقده استان خبر داد.

میرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه تعداد پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در سال‌جاری را هفت پروژه اعلام کرد.

معروفی بیان کرد: پروژه‌های در دست اجرای شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان شامل آماده‌سازی شهرک صنعتی دیواندره با حجم کاری 40 هکتار و پیشرفت فیزیکی 50 درصد، زیرسازی و جدول گذاری معابر شهرک صنعتی دهگلان به مساحت 6 هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 65 درصد، احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کامیاران به مساحت 3 هزار و 976 متر مربع و پیشرفت فیزیکی 14 درصد، آماده سازی شهرک‌های صنعتی مریوان و سروآباد  با وسعت کاری 42 هکتار و پیشرفت فیزیکی 30 درصد است.

وی تامین آب و تاسیسات آبرسانی و شبکه  فاضلاب ناحیه صنعتی یاسوکند به طول 8 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 85 درصد و اجرای شبکه فاضلاب شهرک صنعتی بانه به طول 3.5 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی  95 درصد را از دیگر پروژه‌های شهرک‌های صنعتی استان در سال‌ جاری عنوان کرد.

120 واحد مشمول طرح خوشه صنعت ساختمان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کردستان اضافه کرد: 120 واحد صنعتی در استان مشمول طرح خوشه صنعت ساختمان هستند و خوشه صنعت ساختمان از سال 89 در استان کردستان تعریف شده و با 120 واحد صنعتی تا پایان سال 92 نیز به اتمام می‌رسد.

معروفی یادآور شد: خوشه صنعتی از مجموعه‌ای از صنایع کوچک و متوسط در یک رشته صنعتی با تکیه بر مزیت‌های خاص و سرمایه‌های قوام یافته مناطق تشکیل می‌شود.

وی از جذب کامل بودجه ملی توسعه خوشه تولید مصالح ساختمانی استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای سیستم‌های مدیریت نوین کیفیت، فرهنگ سازی و پیاده‌سازی استانداردها، 4 فقره قرارداد مشاوره و پیاده کردن سیستم ایزو 9001 با حمایت مالی و از طریق پرداخت یارانه توسط این شرکت انجام شده است.

به گفته معروفی؛ قراردادهای مذکور برای چهار واحد صنعتی عضو خوشه تولید مصالح ساختمانی استان کردستان منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه از راه‌اندازی مرکز فناوری کسب و کار در اواخر سال گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: 12 واحد صنعتی فعال در شهر سنندج با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای در این مرکز مستقر شده‌اند.

وی در پایان هدف از برگزاری این کارگاه هم‌اندیشی را ایجاد روحیه و تفکر بسیجی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان و گسترش آن در عرصه تولید و صنعت، تقویت مدیران عرصه تولید و صنعت و رسیدن به هدف مشترک و گسترش کارگران بسیجی در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

انتهای پیام/‌79005/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول