اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی:

مثلث دولت، دانشگاه و شبکه‌های کسب و کار باید تقویت شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: مثلث دولت، دانشگاه، خوشه‌ها و شبکه‌های کسب و کار باید تقویت شود.

مثلث دولت، دانشگاه و شبکه‌های کسب و کار باید تقویت شود

صابر پرنیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توسعه کشور در گرو توسعه شبکه‌های کسب و کار و خوشه‌های صنعتی بوده و مثلث دولت، دانشگاه، خوشه‌ها و شبکه‌های کسب و کار باید تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های مناسب اقتصادی تعریف و به کار گرفته شود، ابراز داشت: مسیر و هدف حرکتی کشور در راستای حمایت از تولید و توسعه شبکه‌های کسب و کار است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی سه محور اصلی رشد اقتصادی را مردم، دولت و فعالان اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: هر یک از این محورها وظایف خاص خود را دارند.

پرنیان با بیان اینکه در این میان وظایف مردم حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی است، یادآور شد: وظایف تولید‌کنندگان نیز ایجاد نهضت کاهش قیمت تمام شده، تولید کالاهای با کیفیت، رقابت پذیر و صادرات محور، برند سازی و افزایش بهره‌وری و تولیدات دانش محور است.

وی ادامه داد: در این میان وظیفه دولت نیز تسهیل امور تولیدکنندگان، اصلاح و مناسب‌سازی قوانین، زیرساخت‌سازی فیزیکی و نرم افزاری، هدایت و سیاست‌گذاری بخش تولید و ایجاد ارتباط مناسب صنعت و دانشگاه‌ها است.

پرنیان با بیان اینکه در حال حاضر سه خوشه فعال در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: خوشه سنگ، خوشه کنسانتره و فرآوری محصولات باغی در حال پیاده‌سازی هستند و خوشه عرقیات گیاهی، نقل و بیدمشک نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/61005/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول