اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار سیستان و بلوچستان:

نخستین مرحله ‌‌سود ‌فروش سوخت به حساب مرزنشینان ‌واریز شد

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز نخستین مرحله از سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان به حساب خانوارها واریز شد.

نخستین مرحله ‌‌سود ‌فروش سوخت به حساب مرزنشینان ‌واریز شد

رجبعلی شیخ‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: نخستین مرحله واریز سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشین‌ها امروز به حساب سرپرستان خانوار مرزنشین واریز شد.

*کاهش قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از این به بعد در پایان هر ماه سود حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان واریز خواهد شد.

این مسئول گفت: سیستان و بلوچستان در کنار ظرفیت‌های خوبی که دارد با آسیب‎هایی از جمله عبور و مرور اتباع خارجی غیرمجاز مواجه است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام شده و حساسیت مسئولان کشوری و استانی نسبت به این مسئله زیاد است، در صورتی که از طرف مقابل در کشورهای پاکستان و افغانستان این حساسیت وجود ندارد و برایشان مهم نیست.

شیخ‌زاده بیان کرد: به دلیل شرایط مرزی و جلوگیری از قاچاق زیاد سوخت از مرز و کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان و به دلیل بالا رفتن معیشت مرزداران و حمایت از آنها دولت تصمیم گرفت تا سوخت به مرزنشینان تعلق گیرد و مصوبه‎ای توسط دولت در این زمینه ابلاغ شد.

* فعالیت ‌70 هزار خانوار مرزنشین در ‌سیستان و بلوچستان‌

وی گفت: در حال حاضر 70 هزار خانوار مرزنشین در شعاع 20 کیلومتر در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند ‌که برای خانوارهای 5 نفر به بالا یک هزار لیتر و برای خانوارهای زیر 5 نفر نیز 500 لیتر سهمیه ماهانه در‌نظر گرفته شده است.

شیخ‌زاده بیان کرد: این طرح شامل کسانی می‎شود که ساکن دائمی در روستاهای شعاع 20 کیلومتر در مرز باشند و در شهرستان هیرمند و سراوان طرح فروش سوخت به مرزنشینان در حال حاضر صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: طبق ابلاغیه‎ای که داریم شرکت نفت سوخت را در بازارچه‎های مرزی تحویل می‌دهد و موظف شده است که در بازارچه‌ها تأسیسات و امکاناتی را فراهم کند‌.

*فروش سوخت توسط مباشران

وی گفت: سوخت مرزنشینان توسط مباشران به کشورهای همسایه به فروش می‌رسد‌.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود مباشر را صلاح نمی‌دانیم و برای جلوگیری از رانت و مسائل دیگری که احتمال دارد رخ دهد، قراردادها برای مدت معینی است تا صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون استاندار دلیل واریز نشدن سود حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان را طی کردن فرآیند جمع کردن و باز کردن حساب‌ها عنوان کرد.

* فروش سوخت به 5 شهرستان مرزنشین سیستان و بلوچستان

وی در زمینه فروش سوخت به مرزنشینان سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان گفت: در آینده نزدیک در 5 شهرستان چابهار و کنارک‌، میرجاوه‌، زهک و سرباز این طرح آغاز خواهد شد.

این مسئول گفت: هم‌اکنون در این شهرستان‌ها تمام زیرساخت‌ها فراهم شده است و آماده تعیین مباشر و فروش سوخت ‌هستیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 80 درصد قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان پیشگیری شده، افزود: هرچند به صددرصد نرسیده است اما با کمک و ایثار شبانه روزی نیروهای مرزبانی و با توجه به نبود امکانات ‌آب و برق ‌برای آنها، توانسته‌ایم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

شیخ‌زاده از مسئولان مرکز ‌ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور،‌ پلیس مرزبانی، کمیسیون عالی مجلس، شرکت نفت، گمرک کشور و دیگر دستگاه‌ها خواست برای اقدامات بلند‌مدت در راستای کاهش قاچاق سوخت‌ و تامین معیشت مرزنشینان همکاری کنند.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول