اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه شب ولادت امام رضا (ع)

آبادان مهیای برپایی جشن ولادت ضامن آهو است

آبادان شهر ثامن‌الائمه در شب ولادت امام رضا (ع) مهیای برپایی جشن است.

آبادان مهیای برپایی جشن ولادت ضامن آهو است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با نزدیک شدن به سالروز ولادت هشتمین خورشید آسمان ولایت سراسر ایران اسلامی غرق در نور و شادی شده است.

جای جای ایران اسلامی مردم با برگزاری مراسم‌ مختلف و جشن‌ها و مولودی‌ها به استقبال  این مناسبت بزرگ رفته‌اند تا میلاد ولی نعمت ایران را گرامی بدارند.

در آبادان که از دیرباز به شهر ثامن‌الائمه معروف بوده است نیز جشن‌های ولادت امام رضا (ع) با شور و شوق خاصی برگزار می‌شود.

آبادان شهری است که در دوران دفاع مقدس و در جریان عملیات ثامن‌الائمه که به نام امام رضا (ع) متبرک شده بود از حصر رهایی یافت تا این شهر با نام شهر ثامن‌الائمه لقب بگیرد.

به همین دلیل مردم آبادان به امام هشتم شیعیان ارادتی ویژه داشته و از آغاز دهه کرامت برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری هرچه بهتر و مناسب‌تر آیین‌های سالروز ولادت امام رضا (ع) را انجام می‌دهند.

هم‌اکنون که به شب ولادت امام رضا (ع) نزدیک می‌شویم موجی از شادی و سرور فضای بسیاری از محلات و خیابان‌های این شهر را در برگرفته است.

بسیاری از میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها با چراغ و پرچم آذین‌بندی شده و مساجد و حسینیه‌ها خود را برای برگزاری جشن ولادت امام رضا (ع) آماده کرده‌‌اند.

در آیین‌هایی که به همین مناسبت در مساجد و حسینیه‌های نقاط مختلف شهر و همچنین در روستاها برگزار می‌شود با استقبال و حضور پرشور مردم همراه است. به‌ویژه جوانان که غالب جمعیت حاضر را تشکیل و بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و تدارکات برگزاری این مراسم نیز بر عهده آنان گذاشته می‌شود.

در آیین‌هایی که به این مناسبت برگزار می‌شود به سخنرانی در خصوص ابعاد شخصیتی امام هشتم پرداخته می‌شود.

ضمن آنکه مداحان اهل‌بیت (ع) نیز با سروده‌های خود شادی را به محافل خواهند بخشید.

یزله‌ها هم جزء لاینفک این‌گونه محافل و مولودی‌ها است و مردم به خصوص جوانان با یزله‌خوانی و پایکوبی ولادت امام رضا (ع) را جشن می‌گیرند.

علاوه بر مساجد و حسینیه‌‌ها اماکن مذهبی متبرکه نیز در این شب برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

قدمگاه امام رضا (ع) آبادان یکی از این اماکن است که هر ساله در سالروز ولادت امام رضا (ع) پذیرای جمعیت زیادی از مردم آبادان و خرمشهر است.

در این مکان نیز برنامه‌های مختلفی برگزار و با پخش شیرینی و شربت از زائران استقبال می‌کنند.

برگزاری جشن ولادت امام رضا (ع) در 5 مسجد آبادان

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی توسط هیئت‌های مذهبی شهرستان به مناسبت ولادت امام رضا(ع) انجام شده است.

علی هراس‌بندی افزود: در این راستا برنامه‌های محوری اداره تبلیغات اسلامی در پنج مسجد شهرستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه فیه، مسجد امام رضا (ع) در منطقه سده، مسجد شهید بهشتی در میدان طیب، مسجد علی بن موسی الرضا (ع) در ایستگاه 12 و مسجد حضرت حجت (عج) در لین پذیرای دوستداران اهل‌بیت (ع) در شب ولادت امام رضا (ع) هستند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان تصریح‌ کرد: در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی، مداحی، سرود و تواشیح برگزار می‌شود.

هراس‌بندی عنوان ‌کرد: همچنین مسابقات فرهنگی مختلف نیز به این مناسبت برگزار می‌شود و در آن به افراد برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: از عموم مردم ولایتمدار آبادان دعوت می‌کنیم تا در این مراسم که امشب برگزار می‌شود، حضور یابند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: علاوه بر این در دیگر مساجد و حسینیه‌های مناطق دیگر و روستاهای شهرستان نیز برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز ولادت امام رضا (ع) نیز در برخی خیابان‌ها و نقاط شهر مردم به طور خودجوش اقدام به تهیه شیرینی و شربت و توزیع در بین رهگذران می‌کنند.

آیین‌های ولادت امام رضا (ع) در شهر ثامن‌الائمه با شور و شوق خاصی برگزار و ارادتمندان هرآنچه را که در توان دارند برای عرض ارادت به مولای خود در طبق اخلاص قرار می‌دهند.

انتهای پیام/72008/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول