اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه معارفه استاندار مازندران مطرح شد

توضیح رحمانی‌فضلی از روند انتخاب ربیع‌ فلاح / شخصا با آیت‌الله طبرسی تماس گرفتم

وزیر کشور با اشاره به نحوه انتخاب استاندار جدید مازندران گفت: با توجه به اینکه شرایط اداری استان را در نظر گرفتم، خودم با نماینده ولی‌فقیه در استان تماس گرفته و روند را عرض کردم.

توضیح رحمانی‌فضلی از روند انتخاب ربیع‌ فلاح / شخصا با آیت‌الله طبرسی تماس گرفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید مازندران با اشاره به مسائل پیش روی این استان اظهار داشت: مازندران و ظرفیت این استان را به خوبی می‌شناسیم و این استان باید جزو چند استان ضریب کشور باشد و نباید بگوییم که مازندران استانی فقیر است.

*ظرفیت‌های نهفته مازندران فعال شود

وی با تاکید بر اینکه مازندران از نظر موقعیت مناسب، امکانات و مدیریت و منابع نیروی انسانی استانی توانمند است، تصریح کرد: بسیاری از این ظرفیت‌ها فعال نشده است که باید فعال شود.

* تعداد صنایع کشاورزی مازندران افزایش یابد

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی شاید 20تا 30 درصد کشاورزی مازندران علمی و صنعتی باشد، گفت: بهره‌وری کشاورزی در این استان تا دو برابر قابل افزایش افزایش است و حتما باید تعداد صنایع کشاورزی در مازندران تا 100 درصد افزایش یابد.

*لزوم مشارکت مردم در طرح زباله‌سوز

وی با اشاره به اینکه این استان برابر با بسیاری از کشورها امکانات و فرصت‌ دارد، گفت: اینکه گفته می‌شود چرا طرح کارخانه زباله سوز ناتمام مانده است به دلیل عدم بهره‌مندی از مشارکت‌های اقشار مختلف است اگر در همین مقوله از هر فردی در ساری یک‌هزار تومان در ماه برای زباله پول دریافت کنیم در ساری 500 میلیون تومان درآمد ماهانه برای راه‌اندازی زباله‌سوز خواهید داشت و اگر این پشتوانه را داشته باشید همه بانک‌ها نقدینگی شما را قبول خواهند کرد.

*آب و هوای مازندران بیشتر از دریا اقبال دارد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها را فعال کنیم، اظهار داشت: در زمینه گردشگری مازندران، قبول داریم که 44 میلیون ورودی و خروجی در استان وجود دارد اما میزان اقامت در ایام عید بیشتر از سه ماه تابستان است و این نشان می‌دهد که آب و هوا بیشترین اقبال را از دریا دارد پس باید فکر کنید چگونه سفر را به سرمایه تبدیل کنید.

*روند انتخاب استاندار جدید مازندران

وی با اشاره به نحوه انتخاب استاندار جدید مازندران تصریح کرد: با تعهدی که در مجلس به نمایندگان دادیم شاخص‌های استاندار را اعلام کردیم و گفتیم شما افراد را پیشنهاد دهید و مازندران از نخستین استان‌هایی بود که سه نفر را معرفی کرد.

رحمانی‌فضلی افزود: یک نماینده که کاندیدا بود استعفا داد که این عمل قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه حدود 19 نفر از مجلس اعلام آمادگی کردند تا با دولت همکاری کنند، اظهار داشت: البته با هیچ کدام موافقت نکردیم.

وی با اشاره به اینکه از مجلس چهارم، طاهایی استاندار سابق را می‌شناسم و ارتباط داشتیم، اظهار داشت: پس از معرفی فلاح و اینکه بنده هم پذیرفتم و با توجه به اینکه شرایط اداری استان را در نظر گرفتم، خودم با نماینده ولی‌فقیه در استان تماس گرفته و روند را عرض کردم و به نمایندگان هم گفته بودیم که با نماینده ولی فقیه در استان در ارتباط باشند و این گونه شد که نخستین استاندار کشور در مازندران و تهران معرفی شدند.

وزیر کشور با توصیه به استاندار جدید مازندران تصریح کرد: توصیه بنده به استاندار جدید این است که مدیون هیچکس در دایره استانداری نیست و مدیون خداوند متعال باید باشد که اگر اراده خداوند نباشد برگی از درخت نمی‌ریزد.

وی با تاکید بر اینکه ایشان محور فعالیتش توجه به مردم باشد و توجه به مطالبات مردم و مسائل خاص استان را داشته باشد، افزود: اگر نتوانستیم مشکلات را رفع کنیم باید واقعیت را به مردم بگوییم.

*فرصت دوماهه وزیر کشور به استاندار مازندران

رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار جدید باید برای استان تلاش و برنامه‌ریزی کنند، یادآور شد: به ایشان دو ماه فرصت می‌دهم که برنامه استان را به ما بدهید که چه اقدامات قرار است در مازندران صورت گیرد و ایشان باید سهم دولت، مردم، وزارت کشور و سهم خودشان در توسعه استان را مشخص کنند.

*بودجه‌ها بر اساس شاخص توزیع می‌شود

وی با اشاره به اینکه عمده اشکالات در بودجه نویسی و شاخص‌گذاری بودجه‌ها است، تصریح کرد: در تهران تلاش می‌کنیم این شاخص‌ها تدوین شود و منابع استان را بر اساس شاخص‌ها توزیع کنیم که بر این اساس مرکز استان و مناطق محروم یک شاخص‌هایی دارد که هر فردی اعتراضی داشت بتوانیم با شاخص‌ها دلیل اختصاص اعتبار را اعلام کنیم.

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم، ربیع فلاح جلودار با تودیع علی‌اکبر طاهایی به عنوان استاندار جدید مازندران معرفی شد.

انتهای‌پیام/86011/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول