اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز اسناد اداره حفظ آثار دفاع مقدس البرز خبر داد

جمع‌آوری بیش از 4 هزار سند دوران دفاع مقدس در البرز

مسئول مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 4 هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس در این استان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری بیش از 4 هزار سند دوران دفاع مقدس در البرز

سید رضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دوران جنگ تحمیلی همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، برای ملت ایران برکات و نعمات بسیاری به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند که همه مردم برای انتقال ارزش‌ها و اعتقادات و باورهای رزمندگان سپاه اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل به نسل‌های آینده تلاش کرده و هر فرد ایرانی در این حوزه مسئولیت سنگین و خطیری را بر عهده دارد.

مسئول مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: این مرکز با توجه به مسئولیت‌هایی که بر عهده دارد، طی سال‌های اخیر طرح جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون مدارک بسیار مهمی را که در اختیار مردم، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بوده است را جمع‌آوری و طبقه‌بندی کرده است.

طاهری افزود: امسال نیز این طرح با جدیت بیشتری اجرایی شده و از مردم خواستیم که هر سند،‌ مدرک، عکس، خاطره و یا وسیله‌ای که به دوران پرافتخار ملت ایران باز می‌گردد را در اختیار این مرکز قرار دهند.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس در استان البرز جمع‌آوری شده که اکثر این اسناد و مدارک مکتوب و صوتی است.

مسئول مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در پاسخ به این پرسش که اسناد فوق چگونه ذخیره و حفظ خواهند شد؟ گفت: در ابتدا یک تیم کارشناس و متخصص اسناد فوق را ارزیابی و مورد بررسی قرار داده و بر اساس موضوعاتی که داریم، طبقه‌بندی می‌کنند.

* اسناد دوران دفاع مقدس در موزه استان البرز نگاه‌داری می‌شود

طاهری افزود: سپس این اسناد پس از طبقه‌بندی شدن در اختیار محققان و پژوهشگران و کارشناسان قرار گرفته و هر کدام از آنها مورد تحقیق و بررسی جامع‌تری قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از بررسی هر کدام از اسناد، در نهایت اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی و انتقال آنها به نسل‌های بعد با دقت انجام شده و اکثر این اسناد در موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

طاهری در پایان از مردم استان البرز به ویژه ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان خواست تا اسناد، مدارک، خاطرات، عکس‌های خود را برای ثبت در تاریخ در اختیار این مرکز قرار دهند.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول