اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بجنورد در مجلس:

محور مبارزه با موادمخدر باید اقدامات پیشگیرانه باشد

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: محور مبارزه با مواد مخدر باید اقدامات پیشگیرانه باشد، چرا که مبارزه صرفاً فیزیکی و برخورد پلیسی می‌بایست به مقابله و علمی و هدفمند تبدیل شود.

محور مبارزه با موادمخدر باید اقدامات پیشگیرانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری پیش از ظهر امروز در بازدید از اردوگاه کاردرمانی و اقامت اجباری معتادان لنگر با بیان اینکه امروزه دشمنان برای بی‌هویت ساختن جامعه تلاش روزافزونی را برای گسترش اعتیاد در ایران اسلامی دارند، اظهار کرد: به طور حتم اعتیاد ریشه غیرت و معرفت و تعهد به کار و ابتکار را می‌سوزاند.

وی با بیان اینکه غفلت از آثار زیان‌بار مواد مخدر در جامعه خطرآفرین است، گفت: یکی از ابزارهای دشمن برای خارج کردن جوانان از حیث انتفاع و بی‌هویت ساختن آنان شیوع مواد مخدر است.

جعفری اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه در زمینه آثار زیان‌بار مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: مضرات اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این بلای خانمان‌سوز باید به شکل اعتمادآفرین به جامعه منتقل و روحیه فرهنگ انزجار از مصرف مواد مخدر را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه باید هرچه بیشتر در مقابله با این پدیده از ظرفیت‌های فرهنگی در راستای اهداف پیشگیری بهره جست، تصریح کرد: البته محور مبارزه با مواد مخدر باید اقدامات پیشگیرانه باشد، چرا که مبارزه صرفاً فیزیکی و برخورد پلیسی می‌بایست به مقابله و علمی و هدفمند تبدیل و با بسیج همه امکانات فرهنگی و پیشگیری در جهت حل این معضل اجتماعی تلاش کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی اعتیاد و تغییر جهت مصرف مواد مخدر از کم خطر به پرخطر را هشدار جدی برای جامعه دانست و گفت: رشد اعتیاد، زنگ خطری است که اگر خانواده‌ها برای مقابله با آن احساس مسئولیت نکنند شالوده و اساس جامعه با تهدید جدی مواجه خواهد شد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم در جریان بازدید نماینده پنج شهرستان استان از این اردوگاه اظهار کرد: هم اکنون 55 نفر معتاد اعم از کارتن خواب و افراد دارای اعتیاد شدید در این مرکز در حال ترک هستند.

محمدرضا یزدان‌پناه شمار افرادی که تاکنون در مرکز اقامت اجباری معتادان لنگر اقدام به ترک مواد مخدر کرده‌اند را حدود 800 نفر عنوان کرد.

به گزارش فارس، جعفری از بخش‌های مختلف این اردوگاه از جمله آسایشگاه و همچنین سوله جدید که در حال نصب و ساخت بوده، بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

انتهای پیام/63002/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول