اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

امام رضا(ع) دریای جوشان کرم و بهترین الگوی بشریت هستند

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در آستانه میلاد امام رضا(ع)، ایشان را دریای جوشان لطف و کرم و بهترین الگوی بشریت و به ویژه جوانان معرفی کرد.

امام رضا(ع) دریای جوشان کرم و بهترین الگوی بشریت هستند

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دهه کرامت که مزین به نام امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان، حضرت معصومه(س) شده، فرصت ارزشمندی برای آشنایی و معرفت بیش‌تر مسلمانان با سیره و روش زندگی این دو بزرگوار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های معرفتی و شخصیتی ایشان، تصریح کرد: مطالعه زندگی ائمه بزرگوار، چراغ راهنمایی برای بشریت در ظلمات زندگی است که الگو قرار دادن این بزرگواران در زندگی سعادت دنیوی و اخروی را برای افراد به ارمغان ‌می‌آورد.

قهرمانی مشکلات متعدد کنونی جوامع را ناشی از خلاء حضور حضرات معصومین در بطن زندگی عنوان کرد و افزود: ما مسلمانان نتوانسته‌ایم در تمام ابعاد زندگی مطیع ائمه بزرگوار باشیم و به دلیل فقدان الگوی رفتاری، اخلاقی، فرهنگی و حتی اقتصادی مناسب در معرض مشکلات گوناگون قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی بر لزوم آشنایی جوانان با چنین الگوهای رفتاری تأکید کرد و گفت: این وظیفه مهم بر عهده خانواده‌ها است که کوتاهی آنان در این زمینه می‌تواند سبب گمراهی و جهالت جوانان و قرارگیری شخصیت‌های بیگانه و نامناسب در جایگاه الگوی رفتاری و حرکتی آنان شود.

وی اقتدا به ائمه معصومین را همانند خورشیدی تابان، چراغ راه زندگی دانست و تصریح کرد: امامام معصوم علیهم‌السلام حقایق زندگی هستند و کسی که حقیقت را بیابد به دنبال مجاز و سراب نمی‌رود.

قهرمانی در ادامه به برخی ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی امام رضا(ع) به طور ویژه اشاره کرد و گفت: بخشش، انفاق و کرامت امام هشتم ایشان را به امام رئوف ملقب کرده، به طوری که مسلمان و غیرمسلمان را از نقاط دور و نزدیک برای بهره‌مندی از دریای کرم ایشان راهی مشهد مقدس می‌کند.

انتهای پیام/61006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول