اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم خبر داد

تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام با حضور گسترده مردم

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: روز پنجشنبه این هفته پیکر مطهر 2 شهید گمنام با حضور گسترده مردم ولایی این شهرستان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام با حضور گسترده مردم

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: دوران دفاع مقدس از جمله مقاطع حساس و مهم تاریخ ملت ایران است و به طور قطع می‌توان گفت که رشادت‌ها و ایثاری که مردم ولایی و شهیدپرور کشورمان طی هشت سال جنگ انجام دادند، در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: در آن مقطع تاریخی، شرق و غرب جهان دست به کار شده بودند تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه وارد کرده و اجازه ندهند که پیام استقلال‌طلبی، آزادگی و عدالت‌خواهی این مردم به گوش جهانیان برسد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در رباط کریم افزود: رژیم جنایتکار صدام تصور می‌کرد با خرید سلاح‌های پیشرفته می‌توانند این مردم را به زانو درآورد، اما به فضل الهی عشق به اسلام و امام شهیدان (ره) در دل تک تک ملت ایران ریشه دوانده و این مردم با دست‌های خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

سلیمان‌پور گفت: جوانان رشید کشورمان بدون آموزش نظامی و بدون داشتن سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اروپایی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و امروز نیز که بیش از 2 دهه از جنگ تحمیلی می‌گذرد، هنوز هم پیکرهای پاک جوانان مسلمان و ولایی کشورمان بدون اینکه نام و نشانی داشته باشند، به میهن بازمی‌گردند.

قبور مطهر شهدا در هر منطقه برکت بسیاری برای مردم دارد

وی با تقدیر از طرح تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور گفت: قبور مطهر شهدا به ویژه شهدای گمنام برای جای جای ایران اسلامی برکات بسیاری داشته و مردم ما از معنویت و برکت مزار شهدا بهره‌ می‌برند.

فرماندار رباط کریم با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: امسال بر اساس هماهنگی‌هایی که انجام شده است، تعدادی دیگر از پیکرهای پاک شهدای گمنام به آغوش میهن باز گشته و 2 شهید گمنام نیز در شهرستان رباط کریم و در نصیر شهر تشییع و تدفین می‌شوند.

سلیمان‌‍‌پور گفت: مردم ولایی شهرستان رباط کریم در این برنامه تنها شهرستان استان است که افتخار این را دارد که 2 شهید گمنام را در آغوش گیرند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صبح روز پنجشنبه این هفته بیست و هشتم شهریور ماه، پیکرهای مطهر این شهدا به شهرستان رباط کریم انتقال یافته و با حضور گسترده مردم شهیدپرور شهرستان و انجام مراسم معنوی و روحانی، این پیکرها در سطح شهرستان تشییع و در نهایت در گلزار شهدای گمنام نصیرشهر به خاک سپرده خواهد شد.

سلیمان‌پور همچنین گفت: به طور قطع خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نسل جوان، مردم ولایی و شهیدپرور رباط کریم در این مراسم معنوی پیامی آشکار به جهانیان خواهد داشت، مبنی بر اینکه ما دست از راه ولایت برنداشته و جان و مال خود را در راه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب ایثار خواهیم کرد.

انتهای پیام/2302/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول