اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان خبر داد

پایش مستمر شاخص‌های بهداشتی آب و فاضلاب با 20 آزمایشگاه در خوزستان

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان از پایش مستمر شاخص‌های بهداشتی آب و فاضلاب با 20 آزمایشگاه در این استان خبر داد.

پایش مستمر شاخص‌های بهداشتی آب و فاضلاب با 20 آزمایشگاه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: علاوه بر مراکز بهداشت، 20 آزمایشگاه شرکت آبفا در سطح استان شاخص‌های بهداشتی آب و فاضلاب را پایش می‌کنند که از این نظر در رتبه اول کشور قرار داریم.

وی افزود: خوشبختانه مرکز بهداشت استان نیز بطور مستقل بهداشت و سلامت آب شرب مصرفی مردم را به صورت دائم کنترل می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان تعداد آزمایشگاه‌های فعال کنترل کیفیت آب در شهرهای خوزستان را 18 واحد اعلام و تخصص این آزمایشگاه‌ها را در زمینه شیمی، فاضلاب و باکتریولوژی دانست.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر رشد کیفی آزمایشگاه‌ها بیشتر مطرح است تصریح کرد: با توجه به وسعت استان خوزستان تعداد آزمایشگاه‌های موجود استان از استاندارد کشوری بیشتر است.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی شهرهای خوزستان از لحاظ شاخص‌های بهداشتی (کلرسنجی و باکتریولوژی) هیچگونه مشکل خاصی ندارد و بیش از 99.9 درصد از مطلوبیت شاخص‌های بهداشتی برخوردار است.

صنیعی‌نژاد با اشاره به اینکه از لحاظ شرایط بهداشتی در شهرهای تحت پوشش استان تا به حال مشکل خاصی دیده نشده است، تاکید کرد: شاخص و ملاک سالم بودن آب بو و مزه آن نیست چرا که در روند تصفیه آب با نظارت مرکز بهداشت مقررات و ضوابط رعایت می‌شود اما با توجه به اینکه در کشور بیشترین استفاده از منابع سطحی را داریم و اغلب این آب‌های سطحی دارای درصد یون بالا و جلبک هستند سبب می‌شود که آب در برخی مناطق طعم و بو داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت در راستای پایش فرآیند تصفیه خانه‌های فاضلاب و آنالیز کمی و کیفی فاضلاب ورودی و پساب خروجی، دو واحد آزمایشگاه فاضلاب فعال دارد.

وی در توصیف فرآیند کاری این تصفیه خانه‌های فاضلاب تصریح کرد: این آزمایشگاه‌ها به‌منظور اندازه گیری پارامترهای فیزیکی (دما،pH ،Do ، EC، کلر باقیمانده و....) و پارامترهای شیمیایی (BOD5 ،COD ،TSS TS، آمونیاک، نیترات، نیتریت، فسفر، دترجنت، ...) و آزمون‌های میکروبی و بیولوژیکی شامل فیکال کلیفرم (FC)، تخم انگل و کلروفیل a، با نمونه برداری و آنالیز نمونه‌ها با پریودهای زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است آزمایشگاه‌های موجود در سطح استان با مرکزیت اهواز به عنوان معتمد وزارت بهداشت به طور مستمر فعالیت می‌کنند.

گفتنی است علاوه بر پایش کیفیت توسط آزمایشگاه‌های فاضلاب استان پساب خروجی تصفیه خانه‌ها توسط آزمایشگاه حفاظت محیط زیست به‌منظور تطابق با استانداردهای سازمان مذکور به طور دوره‌ای کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ 72001/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول