اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدارس غیر انتفاعی آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد

هوشمندسازی 85 درصد مدارس غیرانتفاعی قزوین

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر 127 مدرسه غیرانتفاعی در استان قزوین فعالیت می‌کنند که بیش از 85 درصد از این مدارس هوشمندسازی شده است.

هوشمندسازی 85 درصد مدارس غیرانتفاعی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قاسم ابراهیم‌زاده ظهر امروز در همایش تقدیر از مسئولان و مدیران مراکز غیردولتی استان قزوین که در سالن اجتماعات دبیرستان توحید برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد مدرسه غیرانتفاعی فعال در سطح استان حدود 20 واحد احداثی، 24 واحد خریداری و 84 مدرسه استیجاری است. 

وی افزود: برای حمایت و پشتیبانی از مدارس غیردولتی استان صندوق قرض‌الحسنه حضرت علی اکبر (ع) راه‌اندازی شده است. 

این مسئول اضافه کرد: این صندوق تا سقف 20 میلیون تسهیلات در اختیار مؤسسان و مدیران مدارس غیرانتفاعی قرار می‌دهد که امیدواریم با حمایت و تقویت آن مشکلات مدارس غیردولتی استان برطرف شود. 

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: علاوه بر این وام‌هایی نیز به صورت متمرکز برای ساخت فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده است که در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد. 

ابراهیم‌زاده با اشاره به مشکلات موجود برای خرید زمین گفت: اگر تفاهمنامه‌ای با سازمان راه و شهرسازی برای خرید زمین به صورت اقساطی امضا شود، قطع یقین تعداد بیشتری از مؤسسان مدارس غیردولتی اقدام به ساخت مدرسه می‌کنند. 

وی افزود: همچنین دریافت یارانه از سوی مؤسسان مدارس غیردولتی نیز می‌تواند راهکاری برای افزایش تعداد ساختمان‌های مدارس غیردولتی باشد. 

این مسئول اضافه کرد: بیشتر مدارس غیردولتی استان قزوین در ساختمان‌هایی که مسکونی است، مستقر شده‌اند و برای استفاده به عنوان مدرسه از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. 

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ایجاد پورتال اختصاصی مشارکت‌های مردمی گفت: این پورتال برای دریافت اطلاعات به صورت به روز به وسیله مؤسسان و مدیران راه‌اندازی شده است. 

ابراهیم‌زاده با اشاره به پایین بودن میزان شهریه مدارس غیردولتی استان تصریح کرد:‌ شهریه مدارس غیرانتفاعی استان قزوین نسبت به استان‌های هم‌جوار کمتر است که این مبلغ کم با هزینه‌های مدارس مطابقت ندارد. 

وی افزود: حدود پنج سال است که این موضوع پیگیری می‌شود اما با توجه به اینکه نرخ شهریه‌ها بر اساس شرایط مکانی تعیین می‌شود تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. 

این مسئول با اشاره به جذب نیرو در مدارس غیردولتی استان خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی نیروهای انسانی در این مدارس سال گذشته بیش از دو هزار و 500 نفر از نیروهای آزاد این مدارس گزینش شدند.

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه دوم کشوری در جذب دانش‌آموزان پیش دبستانی را دارد، اظهار کرد: در سال گذشته 13هزار و 500 نوآموز چهار تا شش سال جذب آموزش پیش‌دبستانی شدند که 66 درصد افراد واجد شرایط است. 

ابراهیم‌زاده افزود: برای تقویت حوزه پیش‌دبستانی جلسات متعددی با سازمان بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار کردیم تا از ظرفیت‌های آنان در این زمینه بهره‌مند شویم. 

به گفته وی محتوای آموزشی از سوی معاونت آموزش ابتدایی تدوین و ابلاغ شده و در مدارس سطح استان تدریس می‌شود. 

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های حوزه مشارکت مردمی بیان کرد: تقویت مدارس غیردولتی که با رویکرد قرآنی فعالیت می‌کنند، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی، برپایی همایش‌ها و بازدیدهای علمی، مسابقات فرهنگی و هنری، تجلیل از فعالان قرآنی و مؤسسان مراکز علمی و آزاد از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه است. 

انتهای پیام/77010/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول