اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخاب استاندار آذربایجان شرقی منوط به نظر رئیس‌جمهور

کلید صندوقچه آذری‌ها در دستان روحانی/ قفل استانداری چهارشنبه باز می‌‌شود

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: گزینه‌های مورد نظر مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور معرفی شده و این مجموعه نیز با دریافت نظر رئیس جمهور و مشورت با ایشان نسبت به این امر اقدام خواهند کرد.

کلید صندوقچه آذری‌ها در دستان روحانی/ قفل استانداری چهارشنبه باز می‌‌شود

محمد اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در مورد زمان این انتخاب نیز اظهار کرد: انتخاب استاندار آذربایجان شرقی که برای امروز پیش‌بینی شده بود منتفی و به روز چهارشنبه موکول شد.

وی تاکید کرد: گزینه‌هایی که از آنها در رسانه‌ها به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی یاد می‌شود در نهایت منتهی به همان سه گزینه باقیمانده از مجموعه گزینه‌های معرفی شده از سوی مجمع نمایندگان است.

سعیدی در پاسخ به این سئوال که امروز گزینه مجمع نمایندگان محدود به درویش‌زاده شده بود، گفت: درویش‌زاده جزو لیست پنج نفره مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بود و هنوز هم این لیست مورد تایید مجمع نمایندگان استان است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، استاندار آذربایجان شرقی نیز از این لیست تعیین و معرفی شود.

امروز دیگر نماینده آذربایجان شرقی در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از احتمال انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد و گفت: در جلسه امروز بعد از ظهر هیئت دولت انتخاب استاندار چند استان از جمله آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در صورت اینکه اتفاق خاصی نیفتاد پرونده انتخاب استاندار آذربایجان شرقی به همراه چند استان دیگر بسته شود.

وی از معرفی گزینه نهایی مجمع نمایندگان به وزیر کشور خبر داد و گفت: این گزینه از جمع پنج گزینه‌ای که قبلا پیشنهاد شده بود انتخاب و به وزیر کشور معرفی شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی با اعمال فشار برای انتخاب گزینه مورد نظر خود برای استانداری آذربایجان شرقی باعث کند شدن روند انتخاب شخص اول استان برای سکانداری آذربایجان شرقی شده‌اند.

امیدواریم انتخاب استاندار با درایت و دوراندیشی کامل از سوی مسئولانی (چه مجمع نمایندگان استان و چه وزارت کشور) که مامور این انتخاب هستند صورت گیرد تا شاهد رشد و توسعه سرزمین زرخیزی باشیم که از همه جهات صنعتی، اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و ... دارای ظرفیت و قابلیت برای تبدیل شدن به قطب اول کشور و منطقه است فقط باید فردی این مسیر ریل‌گذاری شده را با واگن‌هایی وارد مدار و شبکه حرکتی کند.

با آغاز به کار رسمی دولت تدبیر و امید، و معرفی وزرای کابینه یازدهم اکنون فاز سوم تغییر مدیریت‌ها به سطح استانداران رسیده است. بعد از مشخص شدن رئیس جمهور و کابینه وزیران، اکنون کشتی حدس و گمان به ساحل استانداری‌ها رسیده تا با لنگر انداختن بر ساحل این پست حساس مدیریتی، کلید امور اجرایی استان‌ها را به دست افرادی جدید بسپارند.

استان آذربایجان شرقی بی‌گمان یکی از حساس‌ترین استان‌های کشور است که در کنار استان‌هایی مانند تهران، خراسان شمالی، اصفهان و فارس در کانون توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار دارد. چرا که فرد انتخاب شده برای عالی‌ترین مقام اجرایی این استان برای حداقل یک دوره چهار ساله مجموعه استراتژی‌ها و برنامه‌های استانی و چه بسا منطقه‌ای را تدوین و اجرا خواهد کرد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کمیته‌های کارشناسی متعددی در این رابطه تشکیل شده و به طور غیررسمی رایزنی، مذاکره و تحقیق در همین رابطه را در دستور کار خود قرار داده است تا با جمع‌بندی نظرات و مشاوره‌های لازم، فرد مطلوب برای کلیدداری آذربایجان شرقی را به هیئت دولت آینده معرفی کند.

به هرحال هر روز اسامی زیادی در بین کارگزاران و متولیان موضوع انتخاب استاندار در تبریز و تهران رد و بدل می‌شود. چه بسا در واپسین روزها، نامی از صندوقچه دولت تدبیر و امید بیرون آید که هیچ‌کس انتظار آن را ندارد!

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول