اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان پیشنهاد داد

سالروز تولد امام رضا (ع)، روز کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی نامگذاری شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: نظر به اینکه امام رضا (ع) توجه ویژه‌ای به امور و مسائل اجتماعی مردم داشت، می‌توان سالروز تولد این امام همام را روز کمک به آسیب دیدگان اجتماعی نامگذاری کرد.

سالروز تولد امام رضا (ع)، روز کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی نامگذاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل محمد بامری ظهر امروز طی نشستی در همین رابطه ضمن عرض تبریک پیشاپیش سالروز تولد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: حضرت علی بن موسی (ع) جایگاه خاصی در بین مردم ایران دارد و بی شک باید حضور امام رضا (ع) را در نیشابور نقطه عطفی در تاریخ تشیع این منطقه و به دنبال آن در ایران به شمار آورد.

وی اضافه کرد: در روایات آمده که امام رضا (ع) در طول حیات پر برکتشان همواره براى رفع مشکلات اجتماعى مردم، در همه امور دخالت مى‌کرند و در مسائل مختلف اجتماعى هرگز لحظه‌اى بى‌تفاوت نبودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان به سیره عملی آن امام همام اشاره کرد و بیان داشت: ایشان بسیار به فقرا و مستمندان رسیدگی می‌کردند و بسیار بردبار، شکیبا، خوش اخلاق و فروتن بودند و با خادمان و غلامان خود سر یک سفره می‌نشستد و غذا می‌خورند، در حضور دیگران به دیوار و متکا تکیه نمی‌دادند، سخن هیچ کس را ناتمام نمی‌گذاشتند و نمی‌شکستند، از اسراف و تبذیر به شدت پرهیز می‌کرد و اگر غذایی زیاد می‌آمد، آن را دور نمی‌ریختند.

بامری بیان داشت: نظر به اینکه امام رضا (ع) توجه ویژه‌ای به امور، مناسبات و مسائل اجتماعی مردم داشتند، پیشنهاد می‌شود سالروز تولد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، روز کمک به آسیب دیدگان اجتماعی نامگذاری شود تا در این روز مبارک بتوان گرهی را از مشکلات این افراد باز کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر جامعه ای در طول تاریخ خود با پدیده‌ها و مسائل مختلفی روبرو می‌شود که برخورد و پاسخگویی مناسب و به موقع به آنها برای مسئولان جامعه ضروری است که با توجه به اهمیت آنها نوع برخورد نیز می‌تواند متفاوت باشد.

بامری افزود: بیکاری، اعتیاد و فقر از جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که البته باید اقدامات ریشه دار و بنیادی برای رفع آن انجام داد اما این موضوع نافی تلاش و کمک‌ها در زمینه کاهش آسیب‌ها و کمک به آسیب دیدگان نیست.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی معلول عوامل مختلفی هستند که باید در سطوح کلان و خرد مورد بررسی قرار گیرند، افزود: سازمان بهزیستی کشور یکی از سازمان‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که علاوه بر مسئولیت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی نیز مسئولیت‌هایی دارد که در همین راستا خدمات مختلفی را از طریق دفتر آسیب دیدگان اجتماعی در سطح کشور به مردم ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: این مراکز می‌توانند برنامه‌ای ویژه را در این روز مبارک یعنی میلاد امام رضا (ع) برای گرفتن کمک‌های مردمی در راستای یاری رساندن به افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند برگزار نمایند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان تاکید کرد: دیگر ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز می‌توانند در این زمینه به صورت خاص و ویژه وارد عمل شوند و برای بهبود وضعیت این قشر برنامه‌ریزی و کمک کنند.

بامری خاطرنشان کرد: مشارکت سازمان فنی حرفه ای در آموزش کودکان و نوجوانان خیابانی - کار و همچنین زنان سرپرست خانوار به صورت رایگان، می‌تواند طریقه‌ای برای رسیدن به استقلال اقتصادی و اجتماعی برای این افراد باشد.

وی ضمن قدردانی از شرکت تعاونی هنرآفرینان خلیج فارس گفت: این مرکز به مبارکی سالروز میلاد امام رضا (ع) متعهد شده 40 نفر از زنان سرپرست خانوار را در کلاس‌های آموزش قالی بافی و تابلو فرش خود ثبت نام نماید.

بامری یادآور شد: هزینه ثبت نام برای این دو دوره ششصد و نود هزار تومان است که برای این افراد به صورت کاملا رایگان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان بیان داشت: غرفه‌ای با هماهنگی بهزیستی و سازمان اوقاف در محل امام زاده سید مظفر برای جمع آْوری کمک به آسیب دیدگان اجتماعی در این ایام راه اندازی می‌شود که امیدواریم مردم و مسئولان کمک‌های خود را اعطا نمایند.

انتهای پیام/2310/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول