اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد راهیان نور خبر داد

برگزاری دوره‌های آمادگی دفاعی دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی

دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: امسال دوره‌های آمادگی تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی و جبهه‌های حق علیه باطل برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آمادگی دفاعی دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی

نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های آموزشی و نظام آموزشی کشور، در مقطع متوسطه، دانش‌آموزان باید دوره‌های آمادگی دفاعی را بگذرانند.

وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی پیش روی، ستاد راهیان نور کشور با وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان بسیج هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم را به عمل آورده و مقرر شده است که برخی از دانش‌آموزان دوره‌های آمادگی دفاعی خود را در مناطق عملیاتی بگذرانند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: برای این منظور مناطق عملیاتی و جبهه‌های حق علیه باطل در غرب و شمال غربی کشور تدارک دیده و هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای برگزاری این دوره‌های آموزشی انجام شده است.

*150 هزار دانش‌آموز امسال به راهیان نور اعزام می‌شوند

ادیبی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از دانش‌آموزان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند؟ گفت: بر اساس توافقات انجام شده با آموزش و پرورش و همچنین سازمان بسیج، شرایط لازم برای اعزام 150 هزار دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور به این مناطق فراهم و مقرر شده است که درس آمادگی دفاعی را در مناطق عملیاتی غربی و همچنین شمال غربی کشور بگذرانند.

وی تصریح کرد: برای این منظور مناطقی در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه هماهنگ شده است.

ادیبی درباره اهداف برگزاری این دوره‌ها گفت: از یک سو دروس آمادگی دفاعی به دانش‌آموزان آموزش داده شده و آنها برای لحظات بحرانی و حساس و برای دفاع از کشور آماده می‌شوند.

وی در پایان گفت: همچنین نسل جوان و نوجوان با حضور در مناطق عملیاتی از نزدیک با شرایط و خاطرات جبهه‌های حق علیه باطل آشنا و از نظر روحی نیز با ایثار و فداکاری‌های سربازان سپاه اسلام در زمانی که شرق و غرب می‌خواستند به انقلاب و ملت ایران ضربه بزنند، آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول