اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

عبور از بحران خوابگاهی در دانشگاه شیراز نیازمند اعتبار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به منظور تحقق برنامه‌های رفاهی در بخش ساخت و ایجاد خوابگاه‌های دانشجویان مجرد و متاهل نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

عبور از بحران خوابگاهی در دانشگاه شیراز نیازمند اعتبار است

دکتر محمد هادی ایمانیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز در پاسخ به این پرسش که برای رسیدن به ایده‌آل‌های خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل نیازمند احداث چه میزان خوابگاه هستیم، اظهار داشت: باید حداقل دو خوابگاه هر کدام به ظرفیت 150 تخت برای دانشجویان دختر و یک خوابگاه با ظرفیت200 تخت برای دانشجویان پسر و همچنین دو خوابگاه با ظرفیت هرکدام 150 فلات برای دانشجویان متاهل اقدام کنیم تا بخشی از نیازهای فعلی تامین شود.

وی با بیان این که در حال حاضر 20 خوابگاه در سطح استان فارس عهده‌دار ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان متقاضی است، افزود: پراکندگی جغرافیایی این تعداد خوابگاه بیشتر در شهرهای شیراز، آباده، لامرد، استهبان و ممسنی است در حالی‌که در شیراز خوابگاه‌های سمیه، زینب (س)، الزهرا (س)، امام رضا (ع)، شهید دستغیب، ارم یک و دو، فردوسی، رودکی، امام حسن (ع) و علوی به علاوه دو خوابگاه اجاره‌ای کار ارائه خدمات به دانشجویان را انجام می‌دهند.

ایمانیه اضافه کرد: در شهرهای آباده دو خوابگاه، لامرد دو خوابگاه، استهبان دو خوابگاه و در ممسنی یک خوابگاه فعال داریم و دانشجویان در آن اسکان یافته‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به نیازهای جاری در بخش خوابگاهی هم‌اکنون باید نسبت به تامین خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 800 تخت اقدام شود که البته برای این امر اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان نیاز است.

وی در پاسخ به یک پرسش دیگر در مورد معرفی برجسته‌ترین مشکل فراروی اقدامات رفاهی و خدماتی برای دانشجویان گفت: در عین حال مشکلات شدید اقتصادی دانشگاه شیراز، به دلیل جلوگیری از عوارض فرهنگی ناشی از سرگردانی دانشجویان جدید و عدم اختصاص خوابگاه به آنان اقدام به اجاره دو خوابگاه خصوصی کرده‌ایم و امیدواریم ناچار نشویم تا تعدادی از دانشجویان را با پاسخ‌های منفی در زمینه اختصاص خوابگاه مواجه کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای به حداقل رساندن مشکلات فرهنگی و امکانات رفاهی در خوابگاه‌ها نیازمند یک‌میلیارد تومان اعتبار هستینم که امیدواریم این اعتبار تامین شود و در زمان مناسب در اختیار مدیریت دانشگاه قرار گیرد.

ایمانیه با اشاره به قول مساعد معاون دانشجویی وزیر علوم در مورد تامین اعتبار لازم برای گشایش در باب مشکلات موجود این اقدام را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدواریم در روزهای شروع سال جدید تحصیلی بتوانیم بر مشکلات فایق آییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر مشکل پیش‌روی ارائه خدمات دانشجویی را افزایش قیمت مواد غذایی دانست و اذعان داشت: برای عبور از بحران تورمی در این بخش نیازمند اتخاذ تدابیر فوری هستیم و این در حالی است که بحران در این بخش دامنگیر ارائه خدمات بهینه به دانشجویان شده است.

انتهای پیام/ 2448/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول