اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی هفته‌های ملی و بین‌المللی شیراز خبر داد

معرفی ویژگی‌ها و شاخص‌های فرهنگ و تاریخ شیراز در خوی

دبیر اجرایی هفته‌های ملی و بین‌المللی شیراز از برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی شهرداری شیراز در خوی خبر داد.

معرفی ویژگی‌ها و شاخص‌های فرهنگ و تاریخ شیراز در خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی علی نیری عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی شیراز در خوی، اظهار داشت: فرهنگ، یگانه پلی است که در دوران و شرایط مختلف می‌تواند مانند جوی روان آب، از تمام مرزها بگذرد و همچون دستان مهربان دوستی‌ها، نیکی‌ها را برای مردمان دنیا به ارمغان آورد.

وی افزود: امروزه صدور و ایجاد شرایطی مبنی بر معرفی فرهنگ، هنر، آداب و رسوم ملت‌ها امری بدیهی و ارزشمند است.

نیری معرفی فرهنگ، هنر و رسوم ملت‌ها را ارزشمند توصیف کرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان سراسر هنر فارس می‌توان از این ظرفیت بالقوه نهایت استفاده را برد.

دبیر اجرایی هفته‌های ملی و بین‌المللی شیراز اضافه کرد: پاسداشت فرهنگ و هنر این مرز و بوم و با توجه به اهمیت و جایگاه هفته‌های فرهنگی شرایطی ایجاد شد تا زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی شیراز در شهر سراسر صفای خوی ایجاد شود.

نیری خاطرنشان کرد: با توجه به پیشنهاد شهرداری و شورای اسلامی خوی در هفته شیراز (اردیبهشت 92)مبنی بر امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین این دو شهر فرهنگی و به خاطر وجود ارزشمند آرامگاه حضرت حافظ، سعدی و بسیاری از مشاهیر برجسته و همچنین وجود آرامگاه شمس تبریزی در شهر خوی به امضا رسید.

وی تاکید کرد: پیرو دعوت شورای اسلامی و شهردار خوی کاروان فرهنگی شیراز ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی شیراز را در شهر خوی اجرا می‌کند.

نیری با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی شیراز در خوی گفت: معرفی ویژگی‌ها و شاخص‌های فرهنگ و تاریخ استان فارس و شهر شیراز، توجه خاص به احیای بخش‌هایی از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، تحکیم اتحاد ملی و تبادل فرهنگی اقوام، نشاط فرهنگی و احترام به سلایق مختلف فرهنگی و توجه به پیوندهای فرهنگی مناطق مختلف ایران از جمله اهدافی است که شهرداری شیراز در برگزاری این برنامه‌ها مد نظر داشته است.

انتهای پیام/61009/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول