اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم بسیج دانشجویی قزوین:

بی‌پولی امانمان را بریده است / سالن برای تمرین نداریم

سرمربی تیم فوتسال شهدای بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به نبود حامی مالی گفت: دیگر بی‌پولی امانمان را بریده است.

بی‌پولی امانمان را بریده است / سالن برای تمرین نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تیم فوتسال شهدای بسیج دانشجویی استان قزوین در رقابت‌های فوتسال قهرمانی کشور که چندی پیش با شرکت 51 تیم در کرمان برگزار شد، توانست با کسب عنوان پنجمی این رقابت‌ها به لیگ برتر فوتسال جوانان کشور راه پیدا کند.

البته به گفته میثم فلاح سرمربی این تیم حق تیم فوتسال شهدای بسیج دانشجویی قزوین قهرمانی در رقابت‌های فوتسال جوانان کشور بود که در مرحله یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی سه امتیاز را به تیم مقاومت واگذار کرد و با بدشانسی فرصت قهرمانی در این مسابقات را از دست داد.

بسیجیان دانشگاه‌های استان قزوین بازیکنان این تیم لیگ برتری را تشکیل می‌دهند که حدود یک سال می‌شود که زیر پوشش ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین درآمده‌ است.

گفت‌وگوی تفصیلی که از نظرتان می‌گذرد چکیده‌ای از صحبت‌های دلسوزانه میثم فلاح سرمربی تیم‌های لیگ برتری فوتسال شهدای بسیج دانشجویی و کوچک‌تبار قزوین در خصوص وضعیت فوتسال استان است که در محیطی دوستانه و صمیمی انجام شده است:

فارس: از خودتان بگویید و اینکه چگونه لیگ برتری شدید؟

چند سالی است که بر روی استعدادهای فوتسال استان قزوین کار می‌کنم به گونه‌ای که تا به امروز بسیاری از بازیکنانم جذب تیم‌های دیگر شده‌اند. امسال تیم فوتسال شهدای ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین به عنوان تنها نماینده استان در رقابت‌های فوتسال جوانان کشور شرکت کرد که این تیم به همراه تیم‌های شازند اراک و مقاومت نوین کرمان در گروه چهارم قرار گرفت و در نهایت در مرحله یک‌چهارم تیم شهدای قزوین در ضربات پنالتی سه امتیاز را به تیم مقاومت واگذار کرد و با بدشانسی فرصت قهرمانی در این مسابقات را از دست داد و به عنوان پنجمی این مسابقات بسنده کرد ولی با این وجود به دلیل اینکه در بین هشت تیم برتر قرار گرفتیم به لیگ برتر فوتسال جوانان کشور صعود کردیم.

فارس: علت باخت تیم را بدشانسی می‌دانید یا اشتباهات بازیکنان؟

نمی‌توان در این باخت منکر بدشانسی شد چراکه ما در 30 ثانیه پایانی گل مساوی را خوردیم و در پنالتی با نتیجه پنج بر چهار به تیم مقاومت کرمان باختیم ولی گذشته از مسئله بدشانسی، به طور کلی از بازیکنانم رضایت دارم.

فارس: 6 نفر از بازیکنان تیم شهدای قزوین به تیم ملی فوتسال دعوت شده‌اند، این موضوع حقیقت دارد؟

بله، شش نفر از بازیکنان تیم شهدای قزوین به اردوی تیم ملی فوتسال کشور دعوت شده‌اند که این بازیکنان علی رستمی، امیر الوندی، مهران ایدلی، محمدمهدی تبریزی، میلاد بهرامی و محمدرضا اسماعیلی هستند و پیش‌بینی می‌شود چند نفر از این بازیکنان به عضویت تیم ملی فوتسال کشور درآیند.

فارس: آیا بازیکنان تیم فوتسال شهدای قزوین تأمین مالی می‌شوند؟

بازیکنان این تیم نه تنها تأمین مالی نمی‌شوند بلکه برخی اوقات برای شرکت در مسابقات و ایاب و ذهاب از جیب نیز هزینه می‌کنند البته ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین، کمیته فوتسال هیئت فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان این استان کمک‌هایی را می‌کنند ولی هزینه‌ها بسیار بالا است.

فارس: تیم شهیدان کوچک‌تبار قزوین که در لیگ برتر فوتسال کشور بازی می‌کند را به کجا رساندید؟

ضعف فوتسال استان قزوین نبود حامی مالی است چون هزینه‌های تیم‌داری در لیگ بسیار سنگین بوده و باید حامیان مالی به میدان بیایند و از ورزشکاران حمایت کنند. تیم شهیدان کوچک‌تبار قزوین با کم‌ترین امکانات و هزینه بهترین نتایج را در لیگ‌های کشور به دست آورده است.

فارس: آیا می‌خواهید امتیاز تیم لیگ برتری شهیدان کوچک‌تبار قزوین را بفروشید؟

اگر نتوانم از پس هزینه‌های این تیم برآیم مجبور به فروش امتیاز تیم لیگ برتری شهیدان کوچک‌تبار قزوین می‌شوم، البته به دلیل نبود پشتوانه مالی پیش از این نیز قصد فروش امتیاز این تیم را داشتم ولی به خاطر بچه‌های با استعداد قزوین و حمایت‌های حداقلی که شد، از تصمیمم پشیمان شدم.

فارس: پیشنهادات برای خرید امتیاز تیم شهیدان کوچک‌تبار قزوین چگونه است؟

چند استان برای خرید امتیاز این تیم پیشنهاد داده‌اند اما هنوز تصمیم قطعی را نگرفته‌ام و امیدوارم که تیم شهیدان کوچک‌تبار قزوین با حمایت‌های استانی کماکان به نام قزوین در لیگ فوتسال امید‌های کشور بازی کند.

فارس: فکر نمی‌کنید کمبود تماشاگر دلیل عدم استقبال حامیان مالی از رقابت‌های لیگ‌های پایه فوتسال باشد؟

خیر، می‌بینیم که در برخی از بازی‌های لیگ فوتسال امید تماشاگران به سه هزار نفر می‌رسد که حتی این تعداد تماشاگر در برخی از رقابت‌های لیگ‌ برتر فوتسال بزرگسالان نیز دیده نمی‌شود.

فارس: پس علت نبود حامیان مالی در فوتسال قزوین چیست؟

این را باید از حامیان مالی سئوال کنید، اما بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال کشور با حامیان مالی قدرتمندی به میدان می‌آیند که تیم‌های فوتسال قزوین به حق نتایج شگفت‌انگیزی را با وجود مشکلات مالی به دست می‌آورد.

فارس: در کدام سالن ورزشی قزوین تمرین می‌کنید؟

یک سانس سالن ورزشی شهید بابایی شهر قزوین آن هم هنگام ظهر در اختیار کمیته فوتسال هیئت فوتبال استان قزوین است که تیم‌های فوتسال این استان در آن تمرین می‌کنند. به دلیل اینکه هزینه‌های کرایه سالن در شهر قزوین سنگین است مجبور می‌شویم تمرینات تیم‌ها را در سالن ورزشی اقبالیه برگزار کنیم که از اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین خواستاریم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

فارس: به نظر شما اگر امکانات فراهم شود قزوین می‌تواند حرف اول را در فوتسال کشور بزند؟

قزوین یکی از قطب‌های فوتسال ایران است و اگر واقعا فوتبالیست‌های قزوینی حمایت ویژه شوند؛ تیم‌های این استان در صدر تیم‌های فوتسال کشور در تمام رده‌ها قرار می‌گیرند. تازه با این وجود نیز تیم‌های فوتسال قزوین هر روز در لیگ‌های کشور افتخارآفرینی کرده و بسیاری از فوتبالیست‌های این شهر در تیم‌های لیگ ‌برتری و تیم ملی توپ می‌زنند.

فارس: آینده فوتسال قزوین را چگونه می‌بینید؟

به آینده فوتسال قزوین امیدوار هستم به این شرط که حمایت‌های استانی از فوتسال افزایش یابد.

فارس: صحبت پایانی؟

از مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قزوین، رئیس کمیته فوتسال هیئت فوتبال و مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین و همچنین تمام کسانی که دغدغه‌ پیشرفت فوتسال این استان را دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/77003/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول