اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات قهرمانی کشور

تیم مینی‌بسکتبال تاکستان از صعود به نیمه‌نهایی بازماند

در ادامه رقابت‌های مینی‌بسکتبال قهرمانی کشور، تیم مینی‌بسکتبال تاکستان با شکست مقابل رقیبان از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

تیم مینی‌بسکتبال تاکستان از صعود به نیمه‌نهایی بازماند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مرحله یک چهارم نهایی گروه نخست رقابت‌های مینی‌بسکتبال قهرمانی کشور که با حضور چهار تیم سمنان، تهران، آذربایجان شرقی و تیم شهرستان تاکستان به نمایندگی از استان قزوین به مدت سه روز در شهر تاکستان برگزار شد، در نهایت تیم‌های تهران و سمنان با قرار گرفتن در مکان‌های اول و دوم به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کردند.

در روز پایانی این مسابقات تیم بسکتبال تهران نیز با توجه به انصراف تیم آذربایجان شرقی با نتیجه فنی 20 بر صفر به برتری رسید و با کسب سه پیروزی متوالی موفق شد با قاطعیت به عنوان تیم نخست جواز حضور در دور نیمه‌نهایی رقابت‌های مینی‌بسکتبال قهرمانی کشور را از آن خود کند.

اما بسکتبالیست‌های تیم مینی‌بسکتبال تاکستان در شرایطی مقابل تیم سمنان قرار گرفتند که در صورت پیروزی می‌توانستند به دور نیمه پایانی راه پیدا کنند، اما این امر میسر نشد و در پایان این تیم سمنان بود که در یک بازی زیبا و حساس با نتیجه نزدیک 69 بر 65 موفق شد بر میزبان خود غلبه کند و در پایان با کسب دو پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

بدون شک راه پیدا نکردن تیم مینی‌بسکتبال تاکستان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی کشور چیزی از ارزش‌های بالای این بازیکنان کم نخواهد کرد و نباید این نکته را فراموش کرد، همین که تیمی از شهرستان‌های قزوین به نمایندگی از استان در این دوره از مسابقات حضور داشت و موفق شد در نهایت به جمع هشت تیم برتر کشور راه پیدا کند، به خودی خود یک امتیاز مثبت برای جامعه ورزشی بسکتبال استان در رده‌های سنی پایه قلمداد می‌شود.

اهمیت رده‌های سنی پایه در سال‌های گذشته تا آنجا برای هیئت بسکتبال استان مهم بوده است که مهدی نوروزی دبیر این هیئت ورزشی به خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: برنامه‌ریزی بر روی سنین پایه و در حال رشد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حرکت در راستای این عمل به طور حتم می‌تواند علاوه بر شناسایی استعدادها موجبات پیشرفت این رشته ورزشی را در سال‌های آتی در استان فراهم کند.

نوروزی اضافه می‌کند: در طول چهار سال گذشته یکی از برنامه‌های اصلی هیئت بسکتبال استان آماده‌سازی رده‌های سنین پایه بوده است و قهرمانی بسکتبالیست‌های نونهال قزوینی که سال گذشته با شکست تیم قدرتمند و همیشه مدعی تهران در سالن شهید بابایی رقم خورد، نشان داد که این رده سنی از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند و می‌توان روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.

وی اعتقاد دارد که استان قزوین با داشتن ورزشکارانی توانمند در رشته بسکتبال در سال‌های اخیر موفق شده است پله‌های ترقی را پشت سر بگذارد و صعود تیم تکماش به رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور و داشتن تیم‌های مختلف در رقابت‌های لیگ‌های مختلف باشگاهی کشور در بخش زنان و مردان به گواه حاکی از همین حکایت است.

انتهای پیام/77004/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول