اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای گذراندن دوره آموزشی آمادگی دفاعی

50 درصد دانش‌آموزان کردستان به مناطق عملیاتی استان اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: 50 درصد از دانش‌آموزان دوم دبیرستان برای گذراندن درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی استان اعزام می‌شوند.

50 درصد دانش‌آموزان کردستان به مناطق عملیاتی استان اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی بعد از ظهر امروز در همایش توجیهی فعالان راهیان‌نور استان در آمفی تئاتر باشگاه فرهنگیان سنندج اظهار کرد: تلاش‌های بسیار خوبی طی چند سال اخیر در بحث اعزام و توسعه اردوهای راهیان نور در استان کردستان صورت گرفته است.

وی از کسب نمره 76 از 100 استان کردستان در زمینه اعزام راهیان نور خبر داد و گفت: این نمره بر اساس آیتم‌های مختلفی از جمله آمار اعزام، اجرای برنامه‌های فرهنگی، مشارکت در برنامه‌ها، عملکرد راویان کاروان‌‌ها، مدیریت و غیره کسب شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار امیدواری کرد با برگزاری این همایش و بیان نقاط ضعف و قوت بتوانیم این نمره را در سال‌جاری تا 100 ارتقا دهیم.

حسینی به بیان نقاط ضعف و قوت استان در زمینه اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی براساس گزارش‌های ارائه شده از ستاد مرکزی پرداخت و گفت: خوشبختانه در بسیاری از بخش‌ها توانسته‌ایم نمره کامل را کسب کنیم.

وی تعامل بسیار خوب اداره‌کل آموزش و پرورش و سپاه استان را از مهم‌ترین نقاط قوت در بحث اعزام کاروان‌های راهیان نور عنوان کرد و بیان کرد: حضور فرهنگیان و پرسنل سپاه برای همراهی با کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی بسیار مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: در اجرای برنامه‌ها نیز به خاطر نظم و انضباط خوبی که وجود دارد توانسته‌ایم به بهترین شکل مسیر تحق اهداف را فراهم کرده و کوچکترین مشکلی در زمینه مدیریت و نظم و انضباط کاروان‌ها وجود ندارد.

وی تحقق ارتش 20 میلیونی مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه دانش‌آموزی را از دیگر توفیقات و نکات مثبت برگزاری اردوهای راهیان‌نور در این استان خواند و بیان کرد: برگزاری رزمایش‌های فرهنگی مانند مردان آسمانی و افلاکیان نیز تاثیر بسزایی در استقبال دانش‌آموزان از این اردوها داشته است.

وی اقدامات انجام شده در زمینه توجیه اولیای دانش‌آموزان به منظور شرکت در این حرکت عظیم فرهنگی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این حوزه آنگونه که باید و شاید عمل نشده است و نیاز به تلاش و جدیت بیشتر در این راستا احساس می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: باید به درستی اهداف و تاثیرات مثبت حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور برای والدین و خانواده‌های آنان تشریح شود.

حسینی توجیه دانش‌آموزان از اهداف و ابعاد معنوی این سفر را ضروری خواند و گفت: دانش‌آموزان قبل از اعزام به این اردوها باید در مورد معنویت و مناطقی که به آن مشرف می‌شوند، کاملا توجیه و آشنا شوند.

وی ضعف در روایت‌گری را از دیگر نقاط منفی استان در زمینه اعزام کاروان‌های راهیان نور برشمرد و تصریح کرد: هم از لحاظ کمی و کیفی با توجه به کسب نمره 54 از 100 در این بخش ضعف داشته‌ایم.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، راویانی که به همراه کاروان‌ها از استان به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند در طول مسیر وظایف خود را به نحو احسن انجام نداده‌اند.

وی عدم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت و توان دانش‌آموزان به منظور برگزاری و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی را متذکر شد و افزود:باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در اعزام کاروان‌های راهیان‌نور امسال به این موضوع بع صورت جدی پرداخته شود.

وی از آماده بودن بسترهای لازم در این اردوها برای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به برپاکردن نماز خبر داد و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در این راستا به ویژه در طول مسیر اقدامات لازم انجام شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه از اعزام بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان کردستانی در قالب طرح آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی خود استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: اعزام این دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی استان می‌تواند بستر و ظرفیت مناسبی برای تقویت بیش از پیش برنامه‌های فرهنگی باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی و اقدامات کارشناسانه و آسیب‌شناسی‌هایی که در این حوزه انجام شده است، به منظور ارتقا هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی به منظور مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان برای این دانش‌آموزان در قالب این اردوها برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی در کنار بازدید از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی از جمله برنامه‌های این اردوهای فرهنگی در استان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: اعتبار در نظر  گرفته مراکز در این راستا برای یک‌هزار و 200 دانش‌‌آموز است که مجموعه سپاه بیت‌المقدس در تلاش است این میزان را به 2 هزار و 500 نفر ارتقا دهد.

حسینی در پایان از اعزام 10 کاروان در قالب این اردوهای به مناطق عملیاتی استان خبر داد و گفت: تا کنون 3 کاروان از دانش‌آموزان شهرستان‌های مختلف استان در این اردوها شرکت و از برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی در مریوان بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول