اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر:

نظارت ویژه بازگشایی مدارس در رودسر آغاز شد

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در این شهرستان خبر داد.

نظارت ویژه بازگشایی مدارس در رودسر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمدعلی حسین‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار پاییزه این شهرستان برنامه‌های این ستاد را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: برای تنظیم بازار رودسر فروش‌های فوق‌العاده با مشارکت بالغ بر 40 واحد صنفی واحدهای صنفی برپا شده است.

این مسئول، با بیان اینکه اغلب واحدهای مذکور از صنف فروشندگان پوشاک، کیف و کفش و لوازم‌التحریر هستند، تصریح کرد: این واحدها اقدام به عرضه کالای خود با حداقل 5 تا 15 درصد تخفیف در مقایسه با قیمت‌های مشابه در سطح بازار می‌کنند.

وی گفت: این کار با هدف تسهیل تأمین کالای مورد نیاز مردم برای شهروندان در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید انجام شده و واحدهای مذکور از طریق نصب پرده و پلاکارد در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

حسین‌نیا، از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در رودسر خبر داد و یادآور شد: این طرح با هدف نظارت بر عرضه کالای مذکور و رعایت نرخ‌های مصوب در واحدهای صنفی و نیز جلوگیری از کمبود عرضه یا افزایش غیرقانونی قیمت کالا در رودسر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در جریان این طرح بازرسان اداره و اصناف رودسر با همکاری تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی مرتبط با طرح به صورت گسترده بازرسی می‌کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر از شهروندان این شهرستان خواست تا گزارش‌های خود را در زمینه تخلفات احتمالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق شماره 124 ستاد خبری این اداره اعلام کنند.   

وی درباره عملکرد بازرسان امور صنفی در پنج ماه گذشته، خاطرنشان کرد: در مدت مذکور 5 هزار و 498 مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان مجمع امور صنفی این شهرستان انجام گرفت.

حسین‌نیا، با بیان اینکه تعداد کل تخلفات کشف شده 214 مورد بود، متذکر شد: ارزش ریالی تخلفات کشف شده بالغ بر 70 میلیون ریال است.

وی، گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت، تقلب و عدم صدور فاکتور را بیشترین تخلفات مذکور ذکر کرد.

این مسئول، به تنظیم بازار از طرف بخش‌خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 477 تن گوشت، 144 تن مرغ منجمد، 473 تن شکر و 712 تن برنج به ارزش اقتصادی 40 میلیارد ریال وارد بازار شده است.

وی، از توزیع یک‌هزار و 300 کیسه آرد در مناطق پرمصرف نان رودسر به‌زودی خبر داد.

حسین‌نیا، بر تقویت مشارکت مردم در نظارت و کنترل بازار تأکید کرد و متذکر شد: شماره تلفن 124 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در هر زمان است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری خوب بین مردم و بازرسان صنفی شاهد کمترین تخلف در بازار شهرستان باشیم.

انتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول