اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک سوم قرآن از قصص و ضرب‌المثل‌ها تشکیل شده

رضایی: قصه‌گویی قدیمی‌ترین هنرها در دنیای مدرنیته است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در دنیای مدرنیته قصه‌گویی قدیمی‌ترین هنرهاست که جدیدترین ابزارها را در خدمت گرفته است.

رضایی: قصه‌گویی قدیمی‌ترین هنرها در دنیای مدرنیته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید صادق رضایی صبح امروز در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که به میزبانی استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که انسان‌ها اصرار به تماشای فرشتگان با چشم سر دارند باید به سراغ کودکان و نوجوانان بروند، چرا که آنها فرشتگان خدا هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: در این زمانی که کودکان رشته اتصالشان به آسمان وصل است باید مربیان تعلیم و تربیت با قرآن را به آنها آموزش دهند و قصه‌گو و قصه از ابزارهایی است که این وسیله را محقق می‌سازد.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین کسی که قصه را خلق کرده خود خداوند است، عنوان کرد: به گونه‌ای که در قرآن نیز به احسن القصص یادآوری شده و زیباترین قصه‌ها را برای بهترین موجودات بیان می‌کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ادامه داد: انسان‌ها به صورت بالفعل میل به شنیدن قصه و سخن گفتن دارند و از همین ابزار می‌توان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

رضایی با بیان اینکه یک سوم قرآن از قصص و ضرب‌المثل‌ها تشکیل شده، تاکید کرد: خداوند در قرآن با قصص و روایات توانسته مطالب را بهتر به انسان‌ها بفهماند.

وی اضافه کرد: اگر قصه‌گویی را از فرآیند تعلیم و تربیت حذف کنید کسی که خواستار رسیدن به معانی است با مشکل مواجه می‌شود و مفاهیمی را که در نظر داشته را نمی‌تواند به راحتی انتقال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به زیارت جامعه کبیره و بیان قصص اهل بیت(ع) در این زیارت بیان داشت: نشانه‌های معنوی که در این زیارت از اهل بیت(ع) برای دیگران بیان می‌شود خود نمونه‌ای با قالب داستانی بیان شده است.

این مسئول زبان فطرت را زبان کودکان دانست و متذکر شد: زمانی که به زبان کودکی مشغول باشید دیگر نیاز به مطالعه کتاب‌های گوناگون نیست چرا که تنها فطرتی که خداوند تا زمان قیامت آن را تغییر نمی‌دهد فطرت کودکی است.

صادقی اذعان داشت: میل به شنیدن قصه را خداوند در انسان‌ها قرار داده و امروزه انسان با وسایل و ابزار دیگر مانند موسیقی و سرود به آنها جلوه دیگری می‌دهد.

انتهای پیام/63007/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول