اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین دوره در اصفهان انجام می‌گیرد

تبادل قصه‌گویی داخلی و خارجی در جشنواره فصه‌گویی رضوی

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی رضوی گفت: در چهارمین دوره جشنواره فصه‌گویی رضوی تبادل قصه‌گویی میان قصه‌گویان داخلی و خارجی انجام می‌گیرد.

تبادل قصه‌گویی داخلی و خارجی در جشنواره فصه‌گویی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروین بصیرپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به طور کل 12 نفر از قصه‌گویان استان‌های کشور در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فصه‌گویی رضوی شرکت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی که در کنار این جشنواره برپا می‌شود، افزود: یک کارگاه قصه‌گویی با موضوع روش‌های اجرایی قصه‌های مذهبی با حضور استاد سنگری داریم.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی ادامه داد: یک نشست شبانه نیز در تاریخ 23 شهریور ماه سال جاری داریم.

وی با اشاره به نقش مترجم در قصه‌گویی برای شرکت‌کنندگان خارجی، بیان کرد: از بهترین مترجمین کانون زبان ایران برای این کار استفاده شده است ضمن اینکه از یک روز قبل از آغاز جشنواره مترجمین با شرکت‌کنندگان هماهنگ شده تا بتوانند حس و حال موجود در قصه را به مخاطب انتقال دهند.

بصیرپور تأکید کرد: در گذشته منابغ چندانی برای تهیه قصه در مورد امام رضا(ع) وجود نداشت و وجود این جشنواره‌ها و استفاده از احادیث منجر شد تا قصه‌هایی با این مضمون ساخته و پرداخته شود.

وی با بیان اینکه برخی از قصه‌ها با ابزار و تعدادی هم بدون ابزار تهیه و تعریف می‌شوند، یادآور شد: یک بخش مربوط به مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و بخش دیگر برای افراد آزاد شرکت دارند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره اذعان داشت: مراحل مختلف زندگی امام رضا (ع)، شخصیت علمی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی امام رضا (ع)، معجزات امام رضا (ع)، خاطرات زیارت و آداب مربوط به آن با توجه به شرایط فرهنگی مناطق مختلف کشور، جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ ایرانیان، حرکت تاریخی امام رضا (ع) از مدینه به طرف ایران، خانواده و وابستگان امام رضا (ع)، روایت عاشورا در سیره امام رضا (ع) از جمله محور‌های موضوعی جشنواره قصه‌گویی رضوی بوده است.

انتهای پیام/63007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول