اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

دهه کرامت، دهه تجلیل از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دهه کرامت را دهه تجلیل از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در ایران اسلامی دانست.

دهه کرامت، دهه تجلیل از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر پیش از ظهر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در دهه کرامت از فرزندان حضرت امام موسی کاظم (ع) هفتمین امام شیعیان جهان در ایران اسلامی تجلیل می‌شود.

وی با تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، فرارسیدن دهه کرامت را به تمامی مسلمانان جهان تهنیت گفت و افزود: برنامه‌های متنوعی را برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در اکثر شهرهای خوزستان شب شعر رضوی با حضور هنرمندان و شاعران استان برگزار خواهد شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت را برپایی نمایشگاههای کتاب رضوی بیان کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها نیز در تعداد زیادی از شهرهای خوزستان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول از ساخت دروازه ولایت در خرمشهر خبر داد و گفت: کلنگ ساخت این دروازه در شلمچه و در کنار یادمان شهدای دوران دفاع مقدس به زمین زده شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهارداشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب استان خوزستان را دروازه ورود تشیع به کشور بیان کرده‌اند با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ ساخت دروازه ولایت در شلمچه به زمین زده شد.

سپهر افزود: این کلنگ زنی همزمان با ورود نمادین کاروان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مرز شلمچه به خاک ایران انجام شد که مورد استقبال مردم استان خوزستان به ویژه اهالی خونگرم خرمشهر قرار گرفت.

این مسئول فرهنگی در استان خوزستان تاکید کرد: تلاش ما این است که ساخت دروازه ولایت در شلمچه در اسرع وقت انجام شود و به زودی شاهد راه اندازی و پایان ساخت این دروازه باشیم.

وی دروازه ولایت را یکی از دروازه‌های نورانی و معنوی کشور جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ساخت این دوازه در کنار یادمان شهدای شلمچه در نقطه صفر مرزی آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: دروازه ولایت در مرز شلمچه به صورت رفت و برگشت و با معماری اسلامی ایرانی ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: در ساخت دروازه ولایت در شلمچه از مصالح متبرکی که قبلا در آستان مقدس امام رضا (ع) و حرم نورانی آن حضرت به کار رفته بود استفاده خواهد شد.

سپهر در مورد خصوصیات ظاهری دروازه ولایت در شلمچه نیز گفت: این دروازه با سازه‌ای بتنی ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساخت دروازه ولایت در شلمچه از صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) و حدیث سلسله الذهب که یکی از معتبر‌ترین احادیث آن حضرت در ایران است استفاده خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ورود نمادین کاروان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مرز شلمچه به خاک ایران خبر داد و گفت: این اقدام معنوی روز 13 شهریور با حضور مدیرعامل بنیاد رضوی و مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور در مرز شلمچه انجام شد.

وی یادآور شد: ورود نمادین کاروان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از مرز شلمچه به خاک ایران با حضور اقشار مختلف ملت ایران به ویژه مردم خونگرم خرمشهر و کاروان‌های راهیان نور در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق صورت پذیرفت.

سپهر خاک شلمچه را یکی از متبرک‌ترین نقاط کشور بعد از آستان قدس رضوی معرفی کرد و اذعان داشت:‌‌ همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند شلمچه جایی است که ملائک الهی از آن تبرک می‌جویند.

وی در ادامه دهه کرامت را به همه شیعیان جهان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: این دهه، دهه تجلیل از اولاد حضرت امام موسی کاظم (ع) هفتمین امام شیعیان در ایران اسلامی است که هر ساله نیز با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در استان خوزستان پرداخت و گفت: در این دهه برنامه‌های متنوعی در سراسر استان خوزستان تدارک دیده شده است که در شهرهای مختلف اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) خبر داد و عنوان کرد: در این جشنواره آثاری از 7 کشور عربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سپهر اظهارکرد: تعداد 200 اثر از کشورهایی مانند ایران، عراق، لبنان، یمن وکویت به دبیرخانه جشنواره رسید و جشنواره شعر رضوی در کنار آرامگاه دعبل خراعی در شهرستان شوش برگزار شد.

وی در ادامه به حضور خادمان حرم حضرت امام رضا (ع) در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این خادمان، به مناسبت دهه کرامت در شهرهای مختلف خوزستان حضور می‌یابند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: خادمان حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از صبح روز پنج شنبه 21 شهریور ماه از طریق فرودگاه بین المللی اهواز، وارد خوزستان شدند و تا بعد از ظهر روز سه شنبه 26 شهریور در این استان حضور دارند.

انتهای پیام/72010/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول