اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد

ضرورت معرفت‌افزایی مسلمانان به سیره رضوی در دهه کرامت

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت معرفت‌افزایی مسلمانان نسبت به سیره رضوی تأکید کرد و دهه کرامت را فرصت مناسبی برای این مهم دانست.

ضرورت معرفت‌افزایی مسلمانان به سیره رضوی در دهه کرامت

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به دهه کرامت اظهار داشت: این دهه فرصت مناسبی برای معرفت‌افزایی مسلمانان نسبت به سیره و سنت امام علی ا‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

وی به برگزاری مراسم و جشن‌های مختلفی به مناسبت این دهه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: عشق و علاقه مردم آذربایجان نسبت به ائمه اطهار علیهم‌السلام همواره زبانزد عام و خاص بوده که این مسئله در مورد امام هشتم و خواهر بزرگوارشان نیز نمود ویژه‌ای در استان دارد و به صور مختلف تجلی پیدا می‌کند.

فخری تصریح کرد: از آغاز دهه کرامت مراسم و جشن‌های متعددی به مناسبت بزرگداشت میلاد این دو بزرگوار توسط هیئت‌های مذهبی، در مساجد استان به صورت مردمی برگزار می‌شوند تا عمق عشق و علاقه محبان و عاشقان ولایت را به ایشان نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی القای سیره و منش این دو بزرگوار و تبیین نکات معرفتی در ارتباط با شخصیت آنها را از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این مراسم‌ها عنوان کرد و افزود: هر اندازه معرفت و شناخت ما نسبت به این بزرگواران بیش‌تر شده و عملکرد آنها الگوی راه ما شود، به همان اندازه رفع مشکلات زندگی آسان‌تر و پیمودن مسیر سعادتمندی امکانپذیرتر می‌شود.

وی بر اهمیت تشرف به زیارت این دو بزرگوار اشاره و خاطرنشان کرد: احادیث و روایات متعددی مبنی بر پاداش زیارت امام رضا(ع) در طوس و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه(س) در قم وارد شده که در این میان نکته مهم، توجه بر زیارت توأم با معرفت و شناخت حقیقی است.

فخری بر لزوم معرفت‌افزایی مسلمانان نسبت به سیره و منش این بزرگواران تأکید کرد و توجه علما و روحانیون را بر انتقال آموزه‌های لازم در این ارتباط معطوف ساخت.

انتهای پیام/61006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول