اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)

کاروان پیاده «مدافعان حرم» میهمان شاهزاده علی‌اصغر (ع) شدند

کاروان پیاده حرم تا حرم استان قم با عنوان «مدافعان حرم» همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) وارد داورزن و میهمان شاهزاده علی‌اصغر (ع) شدند.

کاروان پیاده «مدافعان حرم» میهمان شاهزاده علی‌اصغر (ع) شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از داورزن، این کاروان که شامل بیش از 300 زائر پیاده از هر قشری از جمله پیر و جوان، دانشجو و طلبه است، شب گذشته مورد استقبال و اسکان موقت در شهرستان داورزن قرار گرفت.

به مناسبت ایام دهه کرامت (دهه نخست ماه ذی‌القعده که آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایانش با ولادت امام رضا (ع) همراه است)، گروهی از مردم قم روز 28 مردادماه گذشته به صورت خودجوش به منظور تجلیل از خاندان عصمت و طهارت و دو نور چشم امام موسی بن جعفر (ع) مراسم پیاده‌روی از حرم کریمه اهل‌بیت(ع) تا حرم با صفای رضوی را تحت عنوان «مدافعان حرم» آغاز کردند.

زائران پیاده مدافعان حرم حضرت زینب (س) بعد از عبور از شهرهای استان سمنان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به نخستین ایستگاه استان خراسان رضوی یعنی شهرستان داورزن رسیدند.

این کاروان پیاده بعد از استراحت و صرف نهار در روستای مهر این شهرستان، به سمت مشهد مقدس حرکت کرد و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با اسکان در روستای ریوند از توابع این شهرستان، مراسم عزاداری را در بارگاه امامزاده علی‌اصغر (ع) این روستا برگزار کرد.

«زیارت با پای پیاده» سنت دیرینه‌ای است که مورد توجه خاص اهل‌بیت (ع) به‌خصوص امام حسن مجتبی (ع) بوده به گونه‌ای که روایت شده است ایشان 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت‌الله الحرام رفتند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول