اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان:

مرکز گلستان از کشتارگاه صنعتی محروم است

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان گفت: شهرستان گرگان از داشتن کشتارگاه صنعتی محروم است.

مرکز گلستان از کشتارگاه صنعتی محروم است

قدرت‎الله عابدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ایجاد مجتمع پتروشیمی گلستان، تولید ویتامین E، ایجاد دو واحد کشتارگاه دام صنعتی در علی‎آبادکتول، احداث دو واحد کارخانه خوراک دام و طیور، احداث چهار واحد سردخانه و سورتینگ از مهمترین طرح‎های سرمایه‎گذاری گلستان در مرحله اخذ تسهیلات است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص صدور موافقت‎نامه اصولی در استان تصریح کرد: در پنج ماهه سال گذشته 84 موافقت اولیه صادر شد و 33 مورد شکایت از دستگاه‎های اجرایی صورت گرفت در حالیکه در پنج ماهه سال‎جاری 46 موافقت اولیه صادر و 11 مورد شکایت از دستگاه‎های اجرایی شده است.

144 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری و یک‎هزار و 535 اشتغال در بخش صنعت

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: به منظور تمرکز امور سرمایه‎ای در حوزه سرمایه‎گذاری و اشتغال پروژه‎های بالای 10 میلیارد ریال که نیاز به موافقت اولیه ایجاد سرمایه‎گذاری داشتند به مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان معرفی شد.

عابدی افزود: سال گذشته در بخش صنعت 73 موافقت‎نامه با اعتباری بالغ بر 461 میلیارد تومان و 2 هزار و 868 اشتغال انجام شد و در حوزه گردشگری نیز 11 موافقت‎نامه با اعتبار 260 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری و اشتغال 2 هزار و 21 انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: 44 موافقت‎نامه در بخش صنعت با اعتبار 144 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری و یک‎هزار و 535 اشتغال در سال‎جاری انجام گرفت.

اعلام آمادگی برخی شرکت‎ها در زمینه سرمایه‎گذاری در گلستان

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان بیان داشت: در حوزه گردشگری دو موافقت‎نامه با 56 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری تعداد 121 اشتغالزایی را در سال‎جاری محقق کرد.

به گفته عابدی؛ تعداد 244 موافقت‎نامه EPS با اعتبار 9107 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری و 16 هزار اشتغال در مرکز خدمات سرمایه‎گذاری گلستان تهیه شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برخی شرکت‎ها در زمینه سرمایه‎گذاری خاطرنشان کرد: اجرای پروژه پالایشگاه، کاسپین به صورت EPS از سوی شرکت مپنا، سرمایه‎گذاری گردشگری در جزیره آشوراده، سرمایه‎گذاری در سایت میگو در سطح 4 هزار هکتار از جمله مهمترین طرح‎ها بوده است.

برداشت میگو در گلستان به 350 تن خواهد رسید

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان؛ ایجاد ترمینال گندم با هدف واردات گندم از کشور قزاقستان را از دیگر طرح‎های آماده سرمایه‎گذاری اعلام کرد و افزود: طرح سرمایه‎گذاری توریستی و گردشگری در سواحل بندرگز و بندرترکمن، طرح سرمایه‎گذاری گردشگری آبشار کبودوال و سد زرین گل نیز از جمله مواردی است که برخی شرکت‎ها برای سرمایه‎گذاری اعلام آمادگی کرده‎اند.

عابدی از تولید و پرورش 172 تن میگو در سال گذشته در گلستان خبر داد و بیان داشت: امسال پیش‎بینی می‎شود حدود 350 تن میگو برداشت شود.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول