اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار عدل هاشمی:

سیاسی جلوه دادن خدمات قرارگاه خاتم کج‌اندیشی است/ساختن مسجد سیاسی‌کاری نیست

فرمانده قرارگاه قرب قائم با اشاره به سیاسی خواندن خدمات قرارگاه خاتم از سوی برخی کج‌اندیشان گفت: به رغم همه تخریب‌ها در محرومیت‌زدایی از کهگیلویه همچنان ثابت قدم خواهم ماند.

سیاسی جلوه دادن خدمات قرارگاه خاتم کج‌اندیشی است/ساختن مسجد سیاسی‌کاری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سردار عدل هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران دنیا را در حال عبور از یک گذرگاه و ماجرای جدیدی دانست و اظهار داشت: گفتار، رفتار، کردار و هوشیاری ما تعیین کننده این ماجرای جدید است.

فرمانده قرارگاه قرب قائم با اشاره به ترفندها و مکرهای دشمن طی 34 سال بحث سوریه را بهانه رسیدن به اهداف دشمن خواند و افزود: جنگ بین حق و باطل است و بحث استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه بهانه‌ای بیش نیست.

وی تقویت پایگاه استکبار در منطقه را از مهم‌ترین اهداف حمله به سوریه دانست و گفت: رفتار و کردار عمل و هوشیاری ما فوق‌العاده تعیین کننده خواهد بود.

هاشمی از ولایت فقیه به عنوان نعمت بزرگ الهی برای مملکت یاد کرد و با بیان اینکه امنیت امروز ما مرهون نعمت رهبری است تصریح کرد: اگر مصر و دیگر کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها شکل گرفت دارای رهبر مقتدر، مدیر و مدبر بودند دچار این سرنوشت نمی‌شدند.

وی علما، ولایت و رهبری، مراجع و نخبگان را از نعمت‌های بزرگ عنوان کرد و افزود: اگر قدردان اینها نباشیم حماسه اقتصادی بی‌معنا و هم‌چنان جوانان سردرگریبان دنبال کار خواهند بود.

به گفته هاشمی وظیفه همه دست‌اندرکاران در خلق حماسه اقتصادی شعار خوب، مطالعه خوب، برنامه خوب همراه با عمل است و شعار و برنامه حلزونی ارزش ندارد.

*سخت‌گیری در اعطای تسهیلات عامل بی‌انگیزگی جوانان در روی آوردن به کشاورزی است

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش توسعه شهرستان کهگیلویه را در وهله اول متوجه همت کشاورزان دانست و با تأکید بر اینکه نباید همه چیز را بند کار اداری کرد از وجود هکتارها زمین و فراهم بودن زمینه اشتغال در بخش کشاورزی به عنوان کار پایدار نام برد و گفت: باید روحیه کار و تلاش در جوانان تقویت شود و این روحیه از پیشکسوتان به جوانان منتقل شود.

فرمانده قرارگاه قرب قائم با اذعان به اینکه بی‌انگیزگی جوانان در بخش کشاورزی منجر به خاموشی چراغ کشاورزی و دامداری کهگیلویه در 5 سال آینده خواهد شد بخشی از این بی‌رغبتی را متوجه مسئولان  دانست و ابراز داشت: تسهیلات لازم برای توسعه بخش کشاورزی در اختیار متقاضیان به راحتی قرار داده نمی‌شود.

*لزوم تشویق سرمایه‌گذاران در شهرستان کهگیلویه

هاشمی حمایت از تولید داخلی در ایجاد حماسه اقتصادی را مؤثر خواند و با اشاره به وجود اجناس بی‌کیفیت چینی در بازار خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان تشویق شوند.

وی با اذعان به اینکه رشد استان‌های کویری به خاطر سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در این استان‌ها است وحدت و همدلی برای جذب سرمایه‌گذار در کهگیلویه را خواستار شد و افزود: لازم است با رعایت اخلاق، وحدت و همدلی سرمایه‌گذار از بیرون دعوت شود تا مشکل عدم توسعه یافتگی این شهرستان مرتفع شود.

*بداخلاقی سیاسی عامل فرار سرمایه‌گذاران و مانع محرومیت‌زدایی در استان است

هاشمی با اشاره به سیاسی خواندن خدمات قرارگاه خاتم از سوی برخی کج‌اندیشان ساخت 123 مسجد در سال گذشته توسط قرارگاه خاتم در کهگیلویه و بویراحمد را تنها بخشی از خدمات این قرارگاه در محرومیت‌زدایی استان برشمرد و افزود: بعضی می‌گفتند هاشمی از ساخت مساجد برای حضور در عرصه انتخابات آینده مجلس استفاده می‌کند!

وی با بیان اینکه همواره افتخار می‌کنم که سربازی از این خطه هستم هر خدمتی در مناطق محروم را تنها برای باقیات و صالحات خود می‌دانم و دنبال استفاده سیاسی از این خدمات نیستم سیاست بدون وحدت و همدلی را بی‌ارزش دانست و گفت: کار سیاسی تنها در سایه رضای خدا و خدمت به مردم است که ارزشمند می‌شود.

هاشمی خدمات قرارگاه خاتم را  تنها محرومیت‌زدایی از کهگیلویه ندانست و با برشمردن بخشی از پروژه‌های مهم اجرایی این قرارگاه در سایر استان‌ها متذکر شد: بنده لباس سبز پاسداری را از نمایندگی و بالاتر از نمایندگی در مجلس مقدس‌تر می‌دانم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت پروژه محور پاتاوه به دهدشت از پیشرفت 10 درصدی این پروژه در زمان تحویل به قرارگاه خاتم پرده برداشت و گفت: اجازه تعطیل شدن به پروژه مهم منتسب به رهبری که از پروژه‌های سفر رهبری در سال 73 است را ندادم.

هاشمی بد اخلاقی‌ها را عامل فرار سرمایه‌گذاران از این استان دانست و با اشاره به وقفه به وجود آمده در اجرای عملیات محور پاتاوه به دهدشت گفت: بعد از قرارگاه خاتم هیچ مؤسسه‌ای زیر بار تحویل این پروژه نرفت و نهایتاً ادامه کار را به قرارگاه قرب قائم واگذار کردم.

وی ادامه داد: قویترین مؤسسه قرب قائم ساخت این پروژه را در دست گرفته است و تاکنون 11 میلیارد تومان از جاهای مختلف جابه‌جا کردیم تا صرف ادامه اجرای عملیات شود.

هاشمی یک خبر خوش هم به جوانان بیکار منطقه داد و گفت: ماشین‌آلات و امکانات لازم به زودی برای ادامه روند اجرای عملیات پروژه محور پاتاوه به منطقه سرازیر خواهند شد و از مؤسسه مجری پروژه خواستم از هیچ نیروی غیر بومی در اجرای عملیات استفاده نکند تا جوانان بیکار این منطقه به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/82016/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول