اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

درگیری مذاهب اسلامی تنها به نفع صهیونیست و استکبار است

امام جمعه نیکشهر گفت: درگیری مذاهب اسلامی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی بوده و برای همین، آنها از طریق راه‌اندازی گروه‎های تکفیری به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند.

درگیری مذاهب اسلامی تنها به نفع صهیونیست و استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا (س) این شهرستان اظهار داشت: نماز جمعه کلاس تربیت و تهذیب، ذکر و توجه به خدا، پیوند مخلوق با خالق، آرامش دلهای ناآرام، عبادت و تقوا و ایثار و معنویت است.

امام جمعه نیکشهر افزود: نماز جمعه محل اجتماع خوبان امت، مستحکمترین سنگر دفاع از اسلام صحنه نمایش قدرت، عزت، افتخار و عظمت مسلمین، مایه یاس و ناامیدی کفار و منافقان، میدان دفاع از ارزش‌ها و صف جدایی حاضران در صحنه از بی تفاوتان است.

وی نماز جمعه را یک شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانست و اذعان داشت: نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیردستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است.

سرگزی گفت: این شبکه مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و سیاسی است اما داخل در جناح بندی‌های گوناگون مردم و جناح‌های سیاسی نیست.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج افزود: یکی از لوازم حج واقعی، رفتار برادرانه‌ مسلمانان در عرصه این فریضه بزرگ است و دوری از جدال در ایام حج که در قرآن کریم بر آن تأکید شده به معنای جدال نداشتن برادران دینی و مسلمان با یکدیگر است که هم شامل پرهیز از جدال زبانی و هم پرهیز از تنافر قلبی می‌شود.

خطیب نماز جمعه نیکشهرمسلمانان را به هوشیاری در قبال نقشه بدخواهان برای ایجاد اختلاف‌ها و درگیری‌های مذهبی فراخواند و تأکید کرد: دشمنان امت اسلامی بخوبی متوجه شده‌اند که درگیری مذاهب اسلامی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی است و بر همین اساس با راه‌اندازی گروه‌های تکفیری از یک طرف و با ایجاد رسانه‌های به ظاهر اسلامی و حتی شیعی برای دامن زدن به اختلافات از طرف دیگر، بدنبال درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر هستند.

وی یکی دیگر از نقاط قوت حج را که زمینه‌ساز اقتدار بیش از پیش آن می‌شود، تبادل فرهنگ اسلامی ناب میان مسلمانان و اطلاع از واقعیات و پیشرفت‌های جوامع اسلامی، در ایام حج دانست و افزود: با توجه به حجم بسیار بالا و غیرقابل تصور رسانه‌های معاند نظام اسلامی، یکی از وظایف زائران ایرانی، معرفی و شناساندن چهره واقعی اسلام و شیعه و حقایق و پیشرفت‌های نظام اسلامی، از طریق زبان و عمل خود است.

سرگزی با تأکید بر اینکه تقویت معنویت یکی دیگر از محورهای اصلی حج واقعی است، گفت: ایمان قوی، توکل بر خدا و حسن ظن به وعده الهی که لازمه عبور از گذرگاه‌های دشوار و نهراسیدن از هیمنه ظاهری قدرت‌ها هستند، در حج بدست می‌آید.

وی با اشاره به آتش افروزی دشمنان امت اسلامی در پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و بحرین به بهانه شیعه و سنی و کشته شدن صدها انسان بی‌گناه، ادامه داد: سلطه گران و ابرقدرت‌ها بویژه آمریکا برای رسیدن به منافع نامشروع خود از ویران کردن کشورها و کشتن انسانها هیچ ابایی ندارند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر با اشاره به تحولات سوریه و تهدیدهای چند هفته اخیر آمریکایی‌ها برای جنگ افروزی در منطقه، اشاره کرد و افزود: آنها برای منافع ملی ادعایی خود که در واقع منافع صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران بزرگ است، حتی حاضر به آتش افروزی و پایمال کردن منافع کشورها و ملت‌های دیگر هستند.

وی عقل، معنویت، توکل، حرکت و عمل را پنج عنصر اساسی برای ساخت اقتدار درونی برشمرد و افزود: حرکت نظام اسلامی در این مسیر و اقتدار روز افزون آن، قطعاً بر شرایط منطقه تأثیرگذار خواهد بود، همانگونه که تاکنون بوده است.

سرگزی ادامه داد: بزرگان تشیع اعم از امام(ره) و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده اند، بنابراین آن تشیعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می شود، در مسیر شیعه واقعی نیست.

انتهای پیام/75004/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول