اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اسلامی:

سوریه بیش از هر زمان آماده دفاع است

امام جمعه شهر تاکستان گفت: امروز کشور سوریه آمادگی دفاع را برابر حمله و تهاجم داشته و آمریکا باید تسلیم مقاومت شود.

سوریه بیش از هر زمان آماده دفاع است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان در مصلا نماز جمعه این شهر به برپایی اجلاس‌های سه گانه خبرگان، ائمه جمعه کشور و استان اشاره کرد و حل مشکلات مردم را جزو نتایج و برآیندهای اجلاس‌های گذشته ذکر کرد.

امام جمعه شهر تاکستان افزود: همچنین بسیاری از تصمیمات و مسائل در اجلاس‌های سه گانه مورد بررسی قرار گرفته و باید دانست که تمامی دست‌اندرکاران و در رأس رهبری فرزانه انقلاب در پی حل مشکلات مردمی هستند.

اسلامی به سنگ‌اندازی و مشکل‌آفرینی توسط دشمنان در اقتصاد داخلی اشاره کرد و خواستار حل مشکلات کنونی شد.

وی با اشاره به اوضاع کنونی سوریه طی هفته‌های اخیر تصریح کرد: حلقه مقاومت امروز در اطراف سوریه شکل گرفته و این کشور در مرکز این حلقه قرار گرفته است.

امام جمعه شهر تاکستان بیان کرد: البته شیطنت آمریکا برای همراهی کشور‌های مختلف نیز به سنگ خورده است چراکه این کشور از مواضع پیشین برای حمله به سوریه عقب‌نشینی کرده است.

اسلامی اتخاذ مواضع از سوی ایران و حزب‌الله را عامل عقب‌نشینی حمله به سوریه توسط ایادی استکباری دانست و ابراز داشت: سوریه امروز بیش از هر زمان آمادگی دفاع در برابر حملات آمریکا را در خود داشته و اوباما در شرایط کنونی برای حمله علیه سوریه با اعلام عدم دخالت اتحادیه اروپا تنها مانده است.

امام جمعه شهر تاکستان افزود: حزب‌الله و جمهوری اسلامی با توجه به شرایط پیش آمده منتظر پاسخ تسلیم استکبار هستند.

وی ولادت امام رضا (ع) و تقارن با پایان دهه کرامت را تبریک گفت و برکت وجود امامان معصوم را متعلق به تمامی عصر‌ها ذکر کرد.

امام جمعه شهر تاکستان به جایگاه و لزوم بهره‌جویی از معارف ذکر شده در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر معارف معرفی شده در قرآن کریم مانند دریای پنهانی است که افراد محتاج باید همچون غواص به اعماق این دریای معارف رفته و مروارید‌های این گنجینه را مانند احکام دینی، روزه و نماز به دست آورند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد برای یادگیری مسائل دینی به اهل بیت نیازمند هستند، ابراز داشت: در صورتی که از اهل بیت فاصله بگیریم قطعا به انحراف کشیده شده و تمامی مسلمانان به اهل‌بیت برای آموزش مسائل دینی نیاز دارند.

امام جمعه شهر تاکستان افزود: البته بیشتر مسائل در قرآن ذکر نشده است و این مسائل توسط اهل بیت برای مردم تبیین و بیان شده است.

امام جمعه شهر تاکستان آثار گناه سخن‌چینی را برشمرد و ابراز داشت: کسانی که سخنان مجالس و محافل مختلف را با بالا و پایین کردن کلمات نقل می‌کنند به سخن‌چینی مبتلا هستند که از این گناه در اسلام به عنوان گناه یاد شده است و سخنان راست یا دروغ فرد سخن‌چین همواره موجب بروز تفرقه و اختلاف می‌شود چنانچه شرورترین افراد نیز از گروه سخن‌چینان هستند.

اسلامی عدم عصبانیت و قبول سریع سخنان را وظیفه مسلمانان در برابر رویاروی با افراد سخن‌چین عنوان کرد و افزود: مسلمانان باید در هنگام رویارویی با افراد سخن‌چین برای آشکار شدن تدریجی نیت این افراد صبر پیشه کرده تا مفهوم و صحت سخنان این طیف معلوم شود.

امام جمعه شهر تاکستان با بیان اینکه کسب تقوا انسان‌ها را به محاسبه نفس‌های خویش وادار می‌کند، ابراز داشت: پیمایش تقوا تنها راهی است که افراد را به سعادت می‌رساند و تمامی مسلمانان باید به اصل برزخ و رعایت تقوا توجه داشته باشند.

انتهای پیام/77005/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول