اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

طلسم مصونیت رژیم صهیونیستی باید شکسته شود

امام جمعه شهر آبیک گفت: طلسم مصونیت رژیم صهیونیستی و جنایتکاران صهیونیست باید از سوی مسلمانان جهان اسلام شکسته شود.

طلسم مصونیت رژیم صهیونیستی باید شکسته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی‌عصر (عج) این شهر اظهار داشت: گرچه گروه‌های مقاومت حزب‌الله و حماس، طلسم اسرائیل جنایتکار را شکسته‌اند اما کافی نیست و همه مسلمانان جهان اسلام باید تلاش کرده تا غده سرطانی را محو و نابود کنند.

وی افزود: گرچه مردم جهان عرب خواهان اسلام هستند اما سران عرب هیچ‌گاه کشتارهای مسلمانان را محکوم نکرده‌اند که این مسئله ننگ و رسوایی بزرگی برایشان محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: چه ننگی از این بزرگتر که یک مسلمان از کفار آمریکایی و اروپایی می‌خواهد تا به سوریه حمله کرده و مردم را قتل‌عام کند و خودش هزینه را پرداخت کند و از طرف دیگر یک کافر اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

موسوی ریشه گرفتاری‌های مسلمانان را به فرمایش امام راحل، اختلافات کشورهای اسلامی، دخالت بیگانگان و ذلت و بی‌لیاقتی حکام منطقه ذکر و خاطرنشان کرد: درمان این دردها و گرفتاری‌ها با وحدت، انسجام و یکدلی مسلمانان میسر است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بیشتر دولت‌های اسلامی وحدت دارند و حتی کشورهای کافر نیز متحد بوده و مخالف جنگ علیه سوریه هستند.

آمریکا از برچیده شدن رژیم صهیونیستی هراس دارد

امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه آمریکا از برچیده شدن رژیم صهیونیستی هراس دارد، تصریح کرد: ماجرای حمله به سوریه انتقام‌گیری از حکومتی است که سه دهه به تنهایی در برابر صهیونیست‌های غاصب ایستادگی کرده و این امر سبب شده که کینه شدیدی از دولت، مردم، حاکم و حکومت و ارتش در دل داشته باشند.

موسوی دلیل عقب‌نشینی آمریکا از حمله به سوریه را نابودی اسرائیل غاصب عنوان کرد و اذعان داشت: خوشبختانه همیشه تیر استکبار جهانی به سنگ خورده که در مورد سوریه هم صدق می‌کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری نماز جمعه را یک شبکه مهم و ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی ذکر کردند.

خطیب جمعه شهر آبیک بیان کرد: نماز جمعه به دلیل اینکه دستور الهی است، یک مقوله دینی محسوب می‌شود؛ این در حالی است که نماز جمعه به دلیل تجمع مردم در میعادگاه‌ها و تشویق به اطاعت و پرستش و بیان مصالح دین و دنیای مردم، یک مقوله مردمی نیز محسوب می‌شود.

موسوی ابراز داشت: بسیاری از فقهای عالیقدر با استناد به احادیث و روایات، معتقد هستند که نماز جمعه یک منصب است که امام جمعه باید از جانب پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و یا ولی‌ فقیه مشخص شود که این موضوع، بیانگر حکومتی بودن نماز جمعه است.

وی تقوا را نجات‌بخش انسان از هر شر، زشتی، رسوایی، گناه و بدی دانست و گفت: به فرمایش امام علی (ع) تقوا بهترین گنج، محکم‌ترین پناهگاه، عزیزترین عزت و اقتدار برای انسان است و نجات‌بخش از جهنم محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: تقوا مایه پیروزی انسان در هر امری است و انسان را در برابر خطرات مصون می‌دارد.

موسوی با اشاره به مشکل بیکاری در شهرستان آبیک افزود: مطلوب است مسئولان در راستای ایجاد اشتغال جوانان بیکار و جویای کار این شهرستان گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی از عدم حضور دانشجویان و رؤسای دانشگاه‌های شهرستان آبیک در میعادگاه نماز جمعه انتقاد کرد و اذعان داشت: دانشجویان نباید از نماز جمعه فاصله بگیرند بلکه باید با حضور پررنگ خود صفای خاصی را به نماز جمعه ببخشند.

امام جمعه شهر آبیک بر امنیت کامل شهرستان آبیک از سوی نیروهای انتظامی نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول