اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس/1

بحران سوریه از خطر عبور کرده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران سوریه از مرز خطر عبور کرده، گفت: اگر آمریکا به سوریه حمله کند بیش از آنکه سوریه به خطر بیفتد موجودیت اسرائیل به خطر خواهد افتاد.

بحران سوریه از خطر عبور کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علاءالدین بروجردی ظهر امروز در آئین اختتامیه ششمین دوره آموزشی یاران فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار داشت: آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دشمن برای نابودی نظام اسلامی تلاش کرده است.

وی افزود: امریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 60 هزار مستشار برای تأمین منافع نامشروع خود در ایران داشت که آنها بر همه مقدرات کشور ایران حاکم بودند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه امریکا با فتنه‌ها و کودتاهای مختلف سعی در شکست دادن انقلاب اسلامی داشت گفت: امریکا با اعمال کودتای نوژه، تحمیل جنگ هشت ساله به ایران و آنچه که در توان داشت برای سقوط نظام اسلامی به کار بست اما کاری از پیش نبرد.    

وی ادامه داد: انگلیس در سال 1948 میلادی در منطقه حساس خاورمیانه برای تأمین منافع نا مشروع غرب رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.

*عدم آشتی با اسرائیل سیاست راهبردی ایران

بروجردی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) از سال‌های قبل از انقلاب موضوع آشتی‌ناپذیری با اسرائیل را مطرح کردند ابراز داشت: نظام اسلامی رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن آشتی‌ناپذیر شناخته و این موضوع سیاست راهبردی غیر قابل تغییر نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایران در زمان جنگ تحمیلی موفق به ایجاد خاکریز اول خود در کنار مرزهای اسرائیل شد تصریح کرد: حزب‌الله لبنان به سرپرستی شهید سید عباس موسوی و در حال حاضر سید حسن نصرالله توسط ایران بنیانگذاری شد و در واقع حزب‌الله مولود ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با شکل‌گیری حزب‌الله معادلات سیاسی در منطقه تغییر کرد و جبهه مقاومت که از سال 1948 تا سال 2000 در چهار جنگ با حضور کشورهای عربی با تجهیزات و اداوات نظامی در برابر رژیم صهیونیستی شکست خورده بودند در این سال موفق به شکست اسرائیل شد.

*سال 2000 نقطه عطفی در معادلات سیاسی منطقه

وی سال 2000 را نقطه عطفی در معادلات سیاسی منطقه دانست و گفت: حزب‌الله در این سال بدون در اختیار داشتن تجهیزات نطامی مناسب موفق به آزاد سازی جنوب لبنان از دست چهارمین ارتش بزرگ دنیا شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه لبنان امدادهای غیبی به عنوان یک حقیقت قرآنی که به شرط داشتن ایمان، استواری و اعتقاد به ولایت محقق می‌شود به کمک حزب الله آمد.

وی اضافه کرد: دیدگاه شیعی مقاومت حزب الله به درون حماس و جهاد اسلامی نیز ورود کرد و جبهه مقاومت در جنگ 22 روزه و هشت روزه غزه نیز با استراتژی جمهوری اسلامی موفق به شکست امریکا و اسرائیل شدند.

*با سقوط حسنی مبارک موازنه قدر خاورمیانه به هم ریخت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیداری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آغاز بیداری اسلامی و سقوط رژیم خودفروخته حسنی مبارک در مصر، موازنه قدرت در منطقه به هم ریخت و امریکایی‌ها برای جبران ضرر منافع خود به فکر تغییر حکومت سوریه افتادند.

وی اذعان کرد: سوریه از زمان حافظ اسد مدافع مقاومت و نظام اسلامی در برابر اسرائیل بوده و امریکایی‌ها برای حفظ منافع نامشروع خود در منطقه به فکر از بین بردن حکوکت بشار اسد افتادند.

*مقام معظم رهبری فرمود بشار اسد باید بماند

بروجردی با بیان اینکه امریکا طبق گزارش ترکیه، عربستان و قطر فکر می‌کرد که سوریه ظرف سه ماه سقوط خواهد کرد گفت: اوباما می‌گفت بشار اسد باید برود و مقام معظم رهبری فرمودند که بشار باید بماند.

وی ادامه داد: سوریه محور مقاومت در برابر اسرائیل است و اگر سوریه از دست برود اسرائیل کل منطقه را خواهد خورد.

*غرب و حامیان تروریست‌ها توان ساخت سلاح شیمیایی را به تروریست‌ها دادند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در طول 2.5 سال گذشته غرب و تروریست‌ها در سوریه از تمام امکانات و تجهیزات علیه دولت بشار اسد استفاده کردند ابراز داشت: ده‌ها هزار تروریست از 28 کشور در سوریه علیه دولت بشار اسد می‌جنگند و استفاده از سلاح شیمیایی آخرین حرکت تروریست‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات ناگواری که در سوریه رخ داده شرم امریکا و اسرائیل در دفاع از حقوق بشر است تصریح کرد: حامیان تروریست‌هایی که در سوریه جنایت کردند باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند. 

بروجردی افزود: عربستان، قطر و ترکیه چالش و بحران را برای سقوط دولت اسد در سوریه رقم زدند اما بعد از گذشت 2.5 سال موفق نشدند و مردم دمشق زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا یک سال پیش پرونده سوریه در دست قطر بود و کاری از پیش نبرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده سوریه در دست بندر بن سلطان و کشور عربستان قرار گرفته و آنها و غرب توان ساخت سلاح شیمیایی را به تروریست‌ها منتقل کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تروریست‌ها با یک وسیله ساده دست‌ساز و مواد سارین سلاح شیمیایی را توسط منجنیق به سوی اهداف خود پرتاب می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لندن حملات شیمیایی رخ دهد غرب باید بداند که این نتیجه انتقال دانش ساخت سلاح شیمیایی به تروریست‌ها است.

*بشار اسد با روحیه بالا امور را اداره می‌کند

بروجردی در ادامه به سفر چند روز پیش خود به سوریه اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر با رئیس جمهور، رئیس مجلس، نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه ملاقات کردم و بشار اسد با روحیه‌ای بسیار بالا در کنار خانواده خود در حال اداره امور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت امریکا و هم‌پیمانانش در عراق اشاره کرد و ابراز داشت: آمریکا بعد از صرف صدها میلیارد دلار و هزاران کشته با وضعیت نامناسبی از عراق خارج می‌شود.

*بیش از 38 کشور در باتلاق افغانستان گرفتار شدند 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 38 کشور در باتلاق افغانستان گرفتار شدند و به دنبال راهکاری برای خروج آبرومندانه از این کشور هستند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی امریکا تحمل یک جنگ دیگر را ندارد تصریح کرد: کنگره امریکا نیز مانند پارلمان انگلیس با حمله به سوریه مخالفت کرد و اقدامات روسیه نیز در عقب‌نشینی آمریکا موثر بود.

بروجردی گفت: بحران سوریه از خطر عبور کرده و با توجه به وضعیت فعلی اگر به هر دلیلی امریکا به سوریه حمله کند این قبل از آنکه برای سوریه خطرناک باشد برای اسرائیل که عمق استراتژیک ندارد خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول