اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه جهادی دانشگاه آزاد قم عنوان کرد

گروه جهادی شهید زین الدین پیشگام فعالیت‌های جهادی در استان قم

مسئول گروه جهادی دانشگاه آزاد قم از پیشگامی بسیجیان جهادگر این دانشگاه در عرصه فعالیت‌های جهادی در استان خبر داد.

گروه جهادی شهید زین الدین پیشگام فعالیت‌های جهادی در استان قم

میثم ونکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح فعالیت‌های دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم پرداخت و اظهار داشت: گروه جهادی شهید زین‌الدین متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی از پیشتازان کار جهادی در استان قم بوده و دوستان متوالی است که در دهستان قمرود بخش مرکزی استان قم به فعالیت‌های جهادی با هدف محرومیت زدایی و خدمت رسانی به نقاط محروم می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه این گروه در سال گذشته با فعالیت در عرصه مختلف از قبیل فرهنگی، آموزشی، ورزشی، عمرانی، بهداشت و درمان در منطقه به فعالیت پرداخت ابراز داشت: گروه جهادی شهید زین‌الدین در نوروز سال 92 نیز با برگزاری اردوی جهادی مشترک با دانشگاه‌های استان قم در روستاهای میر آباد، ملک آباد و ملک قلعه و قلعه سلطان باجی به فعالیت پرداخته است.

مسئول گروه جهادی شهید زین‌الدین با اشاره به اینکه امسال با رویکرد کادر سازی و تربیت نیروی جهادی در سه روستای ملک آباد، ملک قلعه و قلعه سلطان باجی به فعالیت پرداخته‌ایم گفت: در بحث کار و فعالیت درون گروهی در مجموعه جهادگران، به برگزاری کارگاه آموزشی جهان‌بینی اسلامی، نشست‌های دانشجویی با موضوعات سبک زندگی جهادی و شهدایی، آسیب شناسی ازدواج جوانان و جریان شناسی سیاسی اقدام کردیم که با استقبال بسیجیان جهادگر مواجه شد.

ونکی افزود: برای ارتقاء روحیه بسیجیان و افزودن بر نشاط آنها برنامه‌های درون گروهی تفریحی و ورزشی را در دستور کار داشتیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در قرارگاه کربلا اشاره کنیم. لازم به ذکر است فعالیت‌های درون گروهی با گروه‌های جهادی بسیج‌های دانشجویی مستقر در قرارگاه کربلا به صورت مشترک انجام شده است.

وی ادامه داد: در عرصه خدمت رسانی به مناطق روستایی برنامه‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی و غربالگری و آموزش‌های بهداشتی و پزشکی را برای مردم این روستاها به اجرا در آوردیم، همچنین در مرمت و زیبا سازی شش امامزاده دهستان قمرود با دیگر گرو‌های جهادی مشارکت کردیم.

مسئول گروه جهادی شهید زین‌الدین از برگزاری مراسم مذهبی به مناسبت‌های مختلف در منطقه برای روستاییان خبر داد و گفت: مراسم شهادت امام صادق (ع)، مراسم یادواره شهدای گمنام و مراسم میلاد حضرت معصومه (س) از جمله این برنامه‌ها بود که برای اهالی روستا به صورت عمومی برگزار شد، همچنین  به مناسبت روز دختر مراسم جشنی با حضور دختران سه روستای منطقه در روستای قلعه سلطان باجی برگزار شد که طی آن برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای این دختران به اجرا درآمد.

ونکی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی هنرهای دستی، روان‌خوانی و آموزش مفاهیم قرآن کریم در این روستاها خبر داد و گفت: دوره‌های دیگری همچون آموزش کار با اسلحه برای نوجوانان و جوانان پسر و کلاس‌های مشاوره برای مادران روستایی توسط جهادگران گروه جهادی شهید زین‌الدین انجام شده است.

وی در پایان از برگزاری دوره‌های آموزش مباحث بهداشتی و غربالگری  بیماری‌ها در روستا توسط تیم تخصصی دانشجویان پرستاری و پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعالیت‌های صورت گرفته هر چند کوچک بتوانیم در رفع محرومیت از منطقه سهیم باشیم و رضایت اهالی این مناطق را جلب کنیم. 

انتهای پیام/78009/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول