اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

زندگی رضوی آمیخته با مهربانی است

استاد حوزه و دانشگاه سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) را الگوی مسلمانان عنوان کرد و گفت: زندگی رضوی آمیخته با رأفت و مهربانی است.

زندگی رضوی آمیخته با مهربانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام کاظم راشدیزدی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن زیر سایه خورشید در مهدیه این شهر اظهار کرد: ره‌آورد خادمان از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) صفت عالیه رأفت است.

وی، امام رضا (ع) را رئوف توصیف کرد و افزود: خداوند و پیامبر(ص) انسان را به حیات طیبه دعوت می‌کنند و از زندگی پیامبر (ص) و ائمه (ع) باید سرمشق و الگو بگیریم.

راشد یزدی با بیان اینکه پیامبر (ص) با مهربانی در قلب مردم جا دارد، تصریح کرد: زندگی بدون رأفت و مهربانی مرگ تدریجی است.

استاد حوزه و دانشگاه منزل آرام را پشتوانه افراد دانست و بیان کرد: ازدواج مایه آرامش در زندگی می‌شود و فرد مجرد تکیه‌گاه ندارد.

وی با تاکید براینکه تنها عشق در ازدواج کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بین دختر و پسر برای ازدواج باید الفت ایجاد شود.

راشدیزدی خواستار تلاش زن و شوهر برای انسجام زندگی شد و اظهار کرد: زندگی رضوی آمیخته با رأفت و مهربانی است.

استاد حوزه و دانشگاه به تعامل اعضای خانواده با رأفت اشاره کرد و گفت: سیره امام رضا (ع) باید به صورت عملی در زندگی مسلمانان پیاده شود.

وی بر ایجاد فضای مهربانی در خانواده تاکید کرد و یادآور شد: منزل پادگان نظامی نیست و رفتار نبوی و رضوی باید با مهربانی در خانه حاکم شود.

راشدیزدی با اشاره به ورود سالانه 30 میلیون نفر زائر به مشهد مقدس، تصریح کرد: مشهد جرم‌خیز نیست اما مجرم‌پذیر است و هر فردی اشتباهی مرتکب می‌شود به حرم امام رضا (ع) توسل می‌جوید.

استاد حوزه و دانشگاه به رفتار ائمه (ع) با فرزندان اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) با امام حسن (ع) در سن 10 سالگی مشورت می‌کردند و الگوگیری از رفتار ائمه (ع) موجب رشد فرزندان می‌شود.

وی نوازش، نرمی و رأفت در خانه را بسیار مهم خواند و بیان کرد: ضرب، شتم و ترس نباید در خانواده‌ها حاکم باشد.

راشد یزدی با تاکید براینکه خانواده رضوی نباید از همدیگر ترس داشته باشند، یادآور شد: فرزندان باید با رأفت و مهربانی با پدر و مادر رفتار کنند.

*انسان با اخلاق پرورش پیدا می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه به تاثیر اکرام و تشویق در رفتار انسان اشاره کرد و گفت: انسان با اخلاق پرورش پیدا می‌کند.

وی بیان کلمه‌های رکیک را موجب نجس شدن خانه دانست و خاطرنشان کرد: زندگی تعاملی و شرافت‌مندانه با کلمه‌های رکیک امکانپذیر نیست.

راشدیزدی بر ابراز علاقه افراد خانواده نسبت به همدیگر تاکید کرد و افزود: اعضای خانواده رضوی باید نسبت به همدیگر اعتماد و اطمینان داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه خواستار احترام اعضای خانواده به همدیگر شد و اظهار کرد: مرد و زن در خانواده باید شریف باشند و گذشت در رفتار آنها حاکم باشد.

وی با تاکید بر جلوگیری از عصبانیت در خانواده‌ها، بیان کرد: عصبانیت ابهت مرد را خرد کرده و انسان را سبک می‌کند.

راشدیزدی عشق، اعتماد، احترام متقابل، گذشت و انصاف را از ارکان زندگی رضوی دانست و تصریح کرد: مرقد مطهر ائمه (ع) و امامزادگان (ع) در کشور لنگرهای بزرگ استحکام ایران است.

انتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول